GRIP 1 Zeer grote brand Zuideinde - Roelofarendsveen 10-05-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand Zuideinde - Roelofarendsveen 10-05-2010  (gelezen 8886 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #40 Gepost op: 11 mei 2010, 14:53:56
Als er COPI zal de HOVD daar in plaats nemen DENK IK, en zal de OVD zich bezig blijven houden met de brandbestrijding o.i.d DENK IK.

De HOvD treedt op als 'ontkleurde' leider CoPI. Dan zul je dus alsnog een OvD-B in het CoPI moeten hebben die de brandweer vertegenwoordigt.
En als die OvD-B teveel tijd kwijt is aan het CoPI, zal er nog een OvD ingevlogen moeten worden voor de brandbestrijding...

Maar wellicht is dat te combineren met kwartiermaken voor het tweede peloton en heb je dus aan twee OvD's genoeg.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #41 Gepost op: 11 mei 2010, 18:15:19
Dit kwartiermaken is nieuw en rijd nu pas een 2e OVD voor. Dus die 2e OVD is nooit eerder in beeld geweest bij een ZGB. Deze zal dus geen zitting nemen in het COPI.

Ik denk dat er een HOVD zitting neemt in het COPI, bij deze brand zijn er ook 2 tp geweest. De ene dus waarschijnlijk leider COPI en de andere namens de brandweer zittend in het COPI. Het zou ook raar zijn als de ene OVD de andere zou moeten aansturen. Boven een OVD zal een HOVD moeten staan.

De HOvD treedt op als 'ontkleurde' leider CoPI. Dan zul je dus alsnog een OvD-B in het CoPI moeten hebben die de brandweer vertegenwoordigt.
En als die OvD-B teveel tijd kwijt is aan het CoPI, zal er nog een OvD ingevlogen moeten worden voor de brandbestrijding...

Maar wellicht is dat te combineren met kwartiermaken voor het tweede peloton en heb je dus aan twee OvD's genoeg.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps