GRIP 1 VOS 1 APU in brand - Schiphol 10-05-2010

Auteur Topic: GRIP 1 VOS 1 APU in brand - Schiphol 10-05-2010  (gelezen 8981 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Gepost op: 10 mei 2010, 20:14:15
p2kflex
19:56:39 10-05-10GROUP-2PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) (INC: 09) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10108321BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Blusploeg - TS 340)
VOS 10108382BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Lichtkrant)


Betrof een APU die in de brand stond, met de slides zijn de passagiers geëvacueerd uit het vliegtuig bij de Delta pier(80.000 euro schade maar daar hebben we het niet over).

Ondertussen alweer:

p2kflex
20:07:22 10-05-10-ALPHA-EINDE VOS 1
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)


Passagiers geëvacueerd.

Bron: Schiphol

mvg
Neet ;)




riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2010, 20:40:21
p2kflex
20:38:16 10-05-10GROUP-1PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) (INC: 09) (GRIP: 1) [ 190 198 199 584 195 191 ]
GRIP 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
GRIP 10106515BRW Veiligheidsregio Kennemerland (HOvD)
GRIP 10106545BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Leider Operationeel Team)
GRIP 10106550BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Leider COPI)
GRIP 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
GRIP 10107039BRW Haarlem (West) (Specialistische Chauffeurs ploeg 2)
GRIP 10107081BRW Haarlem (West) (Lichtkrant)
GRIP 10107084BRW Haarlem (West) (Besturing Kazerne)
GRIP 10108512BRW Haarlemmermeer (Zwanenburg) (Centralisten - VC 198)
GRIP 10108581BRW Haarlemmermeer (Zwanenburg) (Lichtkrant)
GRIP 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)
GRIP 10127019BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Piket Centralist Meldkamer Brandweer)
GRIP 10127079BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Multi Proces Coördinator MICK)
GRIP 10127170BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Coördinator CoPI)
GRIP 10127185BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Persvoorlichting piket)
GRIP 10127190MKA Veiligheidsregio Kennemerland (HS-GHOR piket)
GRIP 10127220BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Hoofd Stafsectie Informatie)
GRIP 10127325BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD-G Zuid - Groepscode)
GRIP 10127410Veiligheidsregio Kennemerland (Hoofd stafsectie Politie) (Infocode)
GRIP 10127420Veiligheidsregio Kennemerland (Korpsleiding Politie) (Infocode)
GRIP 10128005BRW Haarlemmermeer (Burgemeester)
GRIP 10128025BRW Haarlemmermeer (Adviseur OOV - Openbare Orde en Veiligheid)


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2010, 20:42:40
p2kflex
20:38:16 10-05-10GROUP-1PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) (INC: 09) (GRIP: 1) [ 190 198 199 584 195 191 ]
GRIP 10127190MKA Veiligheidsregio Kennemerland (HS-GHOR piket)
p2kflex
20:23:54 10-05-10GROUP-1A1 12805 RITNR 18664 SCHIPHOL
0126802MKA Veiligheidsregio Kennemerland (OvD-G 802 - Reserve GHOR)
0126805MKA Veiligheidsregio Kennemerland (OvD-G 805 - GHOR GGD Haarlem)
p2kflex
20:19:39 10-05-10-ALPHA-A1 12803 RITNR 18663 SCHIPHOL
0126803MKA Veiligheidsregio Kennemerland (OvD-G 803 - ADK Kennemerland)


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2010, 20:44:13
p2kflex
20:43:44 10-05-10GROUP-1PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) (INC: 09) (GRIP: 1) [ 595 597 ]
GRIP 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
GRIP 10106525BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Midden)
GRIP 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
GRIP 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2010, 20:47:20
Wat is een APU?
343, never forget.


just me

  • Boa OV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2010, 20:47:26
p2kflex
19:56:39 10-05-10GROUP-2PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) (INC: 09) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10108321BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Blusploeg - TS 340)
VOS 10108382BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Lichtkrant)


Betrof een APU die in de brand stond, met de slides zijn de passagiers geëvacueerd uit het vliegtuig bij de Delta pier(80.000 euro schade maar daar hebben we het niet over).

Ondertussen alweer:

p2kflex
20:07:22 10-05-10-ALPHA-EINDE VOS 1
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)


Passagiers geëvacueerd.

Bron: AMS(Airport Medical Services)

mvg
Neet ;)

er was einde vos 1 maar nu toch weer meldingen. zelfde of nieuwe?


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2010, 20:48:08
Er zit een goed halfuur tussen dus een nieuw incident?  O0

edit moderator:
Hoe weet je dat zo zeker?
Voorlopig houden we het op 1 incident in 1 topic


Edit royofzo: niet, vandaar het vraagteken. Was meer een vraag namelijk  :-[  O0


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #7 Gepost op: 10 mei 2010, 20:49:36
APU = iets in de trent van Aircraft Power Unit... oftwel een agregaat die aan het vliegtuig wordt gehangen op het platform... dan staan de interne systemen uit.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #8 Gepost op: 10 mei 2010, 20:49:42
19:56:39   10-05-10      GROUP-2   PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) (INC: 09) [ 597 ]

Betrof een APU die in de brand stond, met de slides zijn de passagiers geëvacueerd uit het vliegtuig bij de Delta pier(80.000 euro schade maar daar hebben we het niet over).

Bron: AMS(Airport Medical Services)

mvg
Neet ;)

Is dit altijd een iterne APU ??


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2010, 20:50:06
APU = iets in de trent van Aircraft Power Unit... oftwel een agregaat die aan het vliegtuig wordt gehangen op het platform... dan staan de interne systemen uit.
Vliegtuigen
Het primaire doel van een vliegtuig-APU is de energie leveren voor het starten van de hoofdmotoren. Turbinemotoren van vliegtuigen hebben grote zware rotorbladen, die moeten worden opgevoerd naar hoge rotatiesnelheid voordat de compressie in de motor voldoende is en de ontsteking van de brandstof kan plaatsvinden. Dit proces vereist meer energie dan geleverd kan worden door een accu of batterij van acceptabel formaat. De APU lost dit probleem op door het vliegtuig in twee stappen van energie te voorzien. Eerst wordt de APU gestart door een elektrische motor, die wel door een accu kan worden gestart of door een externe krachtbron. Nadat de APU is gestart, levert deze de elektrische energie voor het vliegtuig en de pneumatische energie voor het starten van de vliegtuigmotoren.

APU's hebben ook andere functies. Zo leveren ze de stroom voor het aandrijven van de elektrische systemen aan boord voordat het vliegtuig vertrekt, Verder levert de APU pneumatische druk om de airconditioning systemen aan te drijven. Sommige APU’s zijn ook verbonden aan een hydraulische pomp, zodat monteurs en crews het vliegtuig deels kunnen besturen zonder de hoofdmotoren te hoeven starten. Dit systeem kan ook als backup worden gebruikt indien de motor uitvalt tijdens een vlucht.

Bron??
Mike
Moderator