Goedemiddag allemaal,
Ik volg de opleiding voor instructeur eerste hulp bij NODE te Hoogeveen. Deze zomer moeten wij een zelfstudie opdracht maken over een zelfgekozen onderwerp; het onderwerp moet wel zijn gerelateerd aan de EHBO.
Kortgeleden heb ik op National Geographic Channel delen uit de serie Death by Natural Causes gezien. Daar wordt ook verdrinking behandeld en gelijk was mijn belangstelling gewekt: dat lijkt mij een erg leuk onderwerp voor een scriptie. En in waterrijk Nederland is het voor mij als moeder van 2 kinderen (6 en 7 jaar, en we wonen op de dijk van het Markermeer) en als
toekomstig instructeur een heel interessant onderwerp
om verder uit te diepen. Helaas heb ik de aflevering van NGC niet opgenomen, maar gelukkig wordt deze herhaald op 24 juni.
Op internet is wel wat informatie te vinden over het proces van verdrinking en over de eerste hulp daarbij, in de bibliotheek bijna niets. Voordat ik aan mijn docenten het onderwerp van mijn scriptie voorleg (zij moeten het onderwerp goedkeuren) wil ik toch eerst zekerheid hebben over de hoeveelheid informatie die er over dit onderwerp is te vinden.
Daarvoor wil ik uw hulp vragen: wie kan mij boeken of publicaties aanraden om aan informatie te komen?
Alvast bedankt voor de moeite,
Met vriendelijke groet,
Mariska
Lelystad