Verdrinking & eerste hulp

Auteur Topic: Verdrinking & eerste hulp  (gelezen 17292 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 8 juni 2004, 15:43:24
Ja, en weet je als je gewoon rechts houdt kan al die kilometer middenbermbeveiliging ook weg, dat geld kun je weer stoppen in flistpalen. Gaat men nog voorzichtiger rijden!  ;D

Henk

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #51 Gepost op: 8 juni 2004, 17:06:32
Ik dacht dat het was als de weg een halve meter minder breed wordt gaan de mensen 10 km/h zachter rijden. Maar of dit ook op het water gaat werken, bij ons hebben ze op de kruising het snelheids limiet opgeheven omdat er veel snelle veerboten varen. En dat is gedaan door RWS, de vaarweg beheerder. De KLPD zal er blij mee zijn scheelt ze een hoop werk en klachten. Al worden er ook wel eens klachten over RWS en KLPD gemaakt met betrekking tot de golfslag die hun boten veroorzaken.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Matthijs

• Forum gebruiker
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Reactie #52 Gepost op: 8 juni 2004, 17:07:36
Henk, nu ga je toch echt te ver!
Straks breng je nog mensen op ideen om meer flitspalen neer te laten zetten. Straks zit ik in de auto op weg naar de uitruk van de dag, moet ik op elke hoek van de straat in de ankers voor zo'n paal. >:(

Matthijs

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #53 Gepost op: 8 juni 2004, 17:11:35
Henk, nu ga je toch echt te ver!
Straks breng je nog mensen op ideen om meer flitspalen neer te laten zetten. Straks zit ik in de auto op weg naar de uitruk van de dag, moet ik op elke hoek van de straat in de ankers voor zo'n paal. >:(

Matthijs
ja wat is het probleem,je moet je aan de gestelde snelheid houden dus 50 of 80km per uur ;)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #54 Gepost op: 8 juni 2004, 17:18:55
'Hé, Matthijs, je hebt weer internet, welkom.

Je kunt ongelukken niet voorkomen door de mensen voorzichtiger te laten zijn. Mensen blijven altijd zoeken naar hun grenzen. Meer dan de helft van de mensen is veel te dik!! (ik ook) Kijk eens wat het gaat schelen als de mensen wat gezonder gaan leven en eten. Krijg je nooit voor elkaar dat ze dat ook werkelijk gaan doen. Er zullen dan ook altijd reddingsdiensten moeten blijven bestaan voor als iemand zich "in zichzelf en z'n spullen vergist heeft".

Henk

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 8 juni 2004, 17:29:09
ja wat is het probleem,je moet je aan de gestelde snelheid houden dus 50 of 80km per uur ;)

Peter, Matthijs woont 150 m van de boot bij de haven, de knurft is meer tijd kwijt aan het in- en uit de auto stappen dan hij kwijt is als hij gaat kuieren(of zwemmen) ...  ;D  En lopen mag je zo hard als je wilt heb ik begrepen...

Henk

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 11 augustus 2004, 11:27:47
In hoeveel procent van de gevallen herstelt een slachtoffer nu eigenlijk volledig van een reanimatie en blijft langer dan een jaar leven.
Ik hoorde onlangs ergens dat het in de meeste gevallen bij hartproblemen (niet door andere oorzaken bij een gezond hart) slechts kort uitstel van executie is.
Ik denk dat de overheid zich deze vraag dan wel degelijk mag stellen. Mogelijk dat iemand die beroepshalve hiermee te maken heeft uitsluitsel kan geven of in ieder geval wat rapporten hierover op internet kan aanduiden.
Het lijkt leuk op iedere hoek van de straat een AED en zuurstof, maar kunnen we op andere wijze niet meer nuttig resultaat boeken, voorkomen i.p.v. genezen.

Kees  8)  (Het blijft grappig hoe op dit forum de topics veranderen en blijf er dan ook maar lekker aan meedoen).

Is iemand al wat bekend over deze kans van overleven?

Wat ik mij kan voorstellen is dat iemands probleem aan het ligt komt door de gebeurtenis en dat in het ziekenhuis maatregelen genomen kunnen worden om de overlevingskans te vergroten: by-pass, dotteren pacemaker ander hart medicatie enz...

Henk

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 11 augustus 2004, 11:49:27
Zijn de poblemen aan het hart niet de gevolgen van andere zaken, zoals slecht en ongezond eten, roken en ouderdom. Je kan beter een oplossing zoeken voor deze problemen als de golvolgen bestrijden. (ok ouderdom valt niet tegen te gaan).

9910001
9910001

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 11 augustus 2004, 13:27:42
We gaan nu echt off topic, het lijkt wel een maatschappelijk probleem die we gaan oplossen.

Tijdens een reanimatie of hulpverlening denk ik niet dat je daar bij stil moet staan. JIJ kunt op dat moment niet zien of het uitstel van exicutie is of niet.
Elk leven wat je redt is er een en hoe ga je dan verder kijken hoelang mensen dan nog leven? en wat is dan de kwaliteit van het leven?
Ik heb gelukkig voorbeelden dat reanimaties goed zijn verlopen en dat het s.o. je maanden later komt bedanken. Daar doe je het voor.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 11 augustus 2004, 13:38:47
Zo is het muisstroom! Gewoon die reanimatie starten! Als je het niet doet of te lang blijft twijfelen geef je iemand zeker géén kans!

Ik heb ook praktijkvoorbeelden zat dat het goed gaat. Vorig jaar op mijn vakantie op Terschelling iemand gereanimeerd, Goed BLS gegeven, daarna ambulancepersoneel geassisteerd met de ALS. Persoon heeft het goed overleefd, kwam pratend het ziekenhuis in!

Laatst tijdens mijn werk een mevrouw nagekeken met een interne defibrilator, bleek ik diezelfde mevrouw vorig jaar oktober ook gereanimeerd te hebben! Toch leuk om te zien dat het nu goed gaat.

Ook heb ik ooit eens dezelfde meneer 3 keer met goed gevolg gereanimeerd, (Over een aantal maanden dan.) Helaas werd hem de 4e keer fataal.

Maar dit zijn enkele voorbeelden om aan te geven dat mensen er prima zonder restverschijnselen van af kunnen komen.