Verdrinking & eerste hulp

Auteur Topic: Verdrinking & eerste hulp  (gelezen 17300 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 11 augustus 2004, 13:39:59
We gaan nu echt off topic, het lijkt wel een maatschappelijk probleem die we gaan oplossen.

Het ging over verdrinking en eerste hulp. Voor een zo goed (professioneel) mogelijke eerste hulp pleit de vergrote kans op succes van de reanimatie. Dus zou je zeggen zoveel mogelijk investeren in opleiding en technische hulpmiddelen. Echter mocht blijken uit onderzoek dat in veel gevallen het SO na enige tijd alsnog overlijdt, moet je dat in je beslissing wat en hoeveel je daarin gaat investeren meenemen. Kosten baten analise, ook bij eerste hulp...

Henk

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 11 augustus 2004, 13:46:33
Toch denk ik niet dat men nog weer "achteruit"gaat Henk! Als ik zie hoe ik 14 jaar geleden dingen deed op de ambulance, en nu. Er is veel veranderd, meestal ten goede, maar ik heb al die jaren nog nooit iets zien terug draaien!
Hahahahaha, rollen we de drenkeling straks weer over een tonnetje en blazen tabaksrook in zijn achterste!  ;D

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 11 augustus 2004, 13:53:18
Ik rook niet dus dan wordt het al moeilijker ;).

Maar er zal binnen een reddingsbrigade/knrm station toch een investeringsnut/kosten analise gemaakt moeten worden en ik denk dat binnen deze groep niet zoveel terug te draaien valt. Ze gebruiken nog net geen tabaksrook meer.  ;D
Ik wilde dat er wat dat betreft wat meer "kantje boords" waren.

Henk

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 11 augustus 2004, 14:41:41
Henk,
Hoeveel kost een mensenleven?

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 11 augustus 2004, 15:07:27
Zo veel als nodig is!

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 11 augustus 2004, 15:44:08
Vind ik ook, maar wie betaalt dat... Met z'n allen zul je zeggen. Toch is er een evenwicht tussen van zou kunnen en wat in de praktijk uitgegeven wordt. Hoeveel reddingsbrigades hebben al een goede zuurstofset of AED. Wij ook nog niet, er is gewoon geen geld voor. Eerst maar eens een nieuwe motor (€ 20.000,00), dat heeft hogere prioriteit. Als je niet kan varen heeft de zuurstofset ook geen zin. Zo moet je steeds maar weer afwegen hoe je het geld dat je tot je beschikking hebt uit gaat geven. Met een onbeperkt budget hoef je geen keuzes te maken, maar wie heeft dat?

Henk

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 13 augustus 2004, 12:07:06
Het is denk ik geen vraag wat kost een mensen leven maar wat heeft de eerste belangen en hoe kan ik met mijn financiele beperkingen een zo goed mogelijk resultaat behalen. Helaas moeten we de financiele middelen toch in de gaten houden en zijn er nog steeds wel grensen voor wat wel en wat niet kan.

9910001
9910001

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 13 augustus 2004, 14:54:35
Een dode kost onze maatschappij ongeveer 5000 Euro.. en een overlevende kost onze maatschappij ongeveer gemiddeld 60.000 euro..

Een snelle redding en een hogere kwaliteit en snellere adequate eerste hulp zorgen dat de revalidatietijd vele male korter is, dus uit eindelijk verdienen we het als maatschappij weer terug..  

Indien bij een verdrinkingsslachtoffer direct snel 100% zuurstof word gegeven, zal de hersteltijd en revalidatietijd aanzienlijk inkorten..

Welke keuze maak je nu, en wie gaat dat dan financieren..

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #68 Gepost op: 14 augustus 2004, 01:23:47
We zijn nu aardig off topic, dus ik kan nog wel een suggestie doen. Namelijk over onder en overfinanciering van de hulpverlening in Nederland. Een gevoelig maar interessant onderwerp. Als voorzet: de strandreddingsbrigades zijn ondergefinancierd en de brandweerongevalleneenheden zijn overgefinancierd. Met onder en overgefinancierd bedoel ik het kost weinig of veel per slachtoffer dat zij voorkomen dan wel redden.

Rolf, misschien iets voor een nieuw topic?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 14 augustus 2004, 13:58:09
Waarom of topic? Welke eerste hulp je verleent bij verdrinking hangt mede af de kosten die je bereid bent daarvoor te maken. Hoe meer je investeert in je opleiding en apparatuur, hoe groter de kans op een geslaagde redding.

Henk