Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)

Auteur Topic: Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)  (gelezen 527305 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1020 Gepost op: 23 februari 2014, 11:54:49
Citaat van: Thor link=msg=1245970 date=1393150225
Luisteren naar "de werkvloer" betekent dat "die werkvloer" serieus wordt genomen.
"De werkvloer" is er echter niet, er zijn meerdere werkvloeren, waarvandaan dan ook zo nu en dan verschillende en ongestructureerde informatie naar boven sijpelt.
Uit het rapport wordt pijnlijk duidelijk dat er de afgelopen jaren niet op een zinvolle en eenduidige wijze
bruikbare informatie is verzameld. Het rapport geeft aan dat het geheel nog moet worden opgezet.
Daar heb je natuurlijk geen dik rapport voor nodig, dat kun je ook op een paar A4 melden.
Het hoe etc. moet nog worden uitgezocht en als uiteindelijk een ieder het eens is geworden kan daarmee een aanvang worden gemaakt, je bent dan wel een tijdje verder.
Als je in het rapport leest wat er nog allemaal zou moeten gebeuren om tot zinvolle toekomstige beslissingen te kunnen komen kun je de vraag stellen waarop de ingrijpende besluiten van de afgelopen jaren werden gebaseerd.
Met de moderne communicatietechnieken, de al jaren bestaande programma's voor verwerking etc. moet het bij een eenduidige en gestructureerde aanlevering van informatie allemaal niet zo moeilijk zijn.
Je moet dan natuurlijk wel duidelijk aangeven wat moet worden aangeleverd.
Met de werkvloer bedoel ik heel duidelijk de repressieve dienst, de mensen die de klus uiteindelijk  moeten gaan klaren. Maar dat gebeurt niet omdat het zoals je zelf al aangeeft teveel tijd gaat kosten, en men de eigen gestelde doelen niet zal gaan behalen.
En laten we nu niet gaan denken dat dit rapport er toe bij gaat dragen dat men nu wel op een juiste wijze aan het werk gaat met variabele voertuigbezetting. Daarvoor zijn ze inmiddels al te ver van wal gestoken. Ik vrees dat dit rapport dezelfde weg zal gaan zoals wel meer rapporten zijn gegaan. Via een bureau, een bureaula in, of direct een archief in.


janneman82

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #1021 Gepost op: 11 maart 2014, 14:35:18
Op http://www.brandweeropmeer.nl/over-ons-korps/voertuigen/ is te lezen dat de TS-4 van brandweer Opmeer verdwijnt. Iemand enig idee waarom? Bijna heel Nederland wil of gaat overstappen op deze manier van werken en Noord Holland Noord  niet meer?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1022 Gepost op: 11 maart 2014, 14:48:36
Citaat van: janneman82 link=msg=1249927 date=1394544918
Op http://www.brandweeropmeer.nl/over-ons-korps/voertuigen/ is te lezen dat de TS-4 van brandweer Opmeer verdwijnt. Iemand enig idee waarom? Bijna heel Nederland wil of gaat overstappen op deze manier van werken en Noord Holland Noord  niet meer?

In Opmeer komt en schuimbluswagen. Dat past allemaal niet bij elkaar in 1 kazerne.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


janneman82

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #1023 Gepost op: 11 maart 2014, 14:53:44
Dat begrijp ik,maar waar gaat die TS-4 dan naar toe? Er zal niet zonder reden een ts-4 zijn gestald in plaats van een ts-6. Ik ben dus benieuwd waarom daarvoor gekozen is, was dit als pilot?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1024 Gepost op: 11 maart 2014, 16:23:59
Citaat van: janneman82 link=msg=1249929 date=1394546024
Dat begrijp ik,maar waar gaat die TS-4 dan naar toe? Er zal niet zonder reden een ts-4 zijn gestald in plaats van een ts-6. Ik ben dus benieuwd waarom daarvoor gekozen is, was dit als pilot?
Belangrijker, waarom is Opmeer dan gekozen als pilot als je nu die SIV in gaat ruilen voor een schuimblusvoertuig ??? ???


janneman82

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #1025 Gepost op: 11 maart 2014, 16:35:16
Citaat van: Peter71 link=msg=1249960 date=1394551439
Belangrijker, waarom is Opmeer dan gekozen als pilot als je nu die SIV in gaat ruilen voor een schuimblusvoertuig ??? ???

Ik weet natuurlijk niet of het daadwerkelijk om een pilot gaat ;) Maar ook al gaat het hier niet om een pilot, dan ben ik nog steeds nieuwschierig  waarom er voor een TS-4 is gekozen en deze nu alweer verdwijnt.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1026 Gepost op: 11 maart 2014, 16:46:09
Citaat van: janneman82 link=msg=1249967 date=1394552116
Ik weet natuurlijk niet of het daadwerkelijk om een pilot gaat ;) Maar ook al gaat het hier niet om een pilot, dan ben ik nog steeds nieuwschierig  waarom er voor een TS-4 is gekozen en deze nu alweer verdwijnt.
Nouja, wat het is is het. Maar het verdwijnen van die TS-4 staat haaks op de landelijke tendens. Je laat niet zomaar een korps met een TS-4 uitrukken. Daar zit een doel achter. En dan een beslissing om de TS-4 in te ruilen voor een SB dat is helemaal vreemd. Om die SB te bemannen heb je toch weer mensen nodig. Welliswaar maar 2 of hooguit 3. Maar die mis je dan wel weer op het moment dat er een uitruk is in de eigen parochie, en de SB toevalligerwijs ook net weg is.
Gaan we weer de discussie krijgen hoe groot die kans is dat dat soort incidenten gelijktijdig zich voordoen. Kan me even niet schelen, dan grijp ik toch weer terug naar die TS-4. Waarom gaat die nu weg, en kan er in ene wel de eerste uitruk met de TS 6 gebeuren.
De enige oplossing die ik nu nog kan verzinnen is dat ze met 4 man op de normale TS gaan uitrukken. :-X


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1027 Gepost op: 11 maart 2014, 16:47:57
Die TS-4 die daar stond was niet ivm personeelstekort, maar vanwege het uitgestrekte verzorgingsgebied van brandweer Opmeer. Met de TS-4, wat gewoon een SIV is en zeker geen TS, kon men sneller in de randen van het uitrukgebied zijn. Tenminste, dat was 't idee.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


janneman82

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #1028 Gepost op: 11 maart 2014, 17:01:26
Ook dan blijft het een raar verhaal dat het voertuig verdwijnt. Vooral als het is aangeschaft om de aanrijtijden in het buitengebied te halen 98uiye


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1029 Gepost op: 11 maart 2014, 17:02:45
Citaat van: janneman82 link=msg=1249993 date=1394553686
Ook dan blijft het een raar verhaal dat het voertuig verdwijnt. Vooral als het is aangeschaft om de aanrijtijden in het buitengebied te halen 98uiye
Tja, die aanrijtijden veranderen niet. >:D 998765