Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)

Auteur Topic: Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)  (gelezen 527288 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #1040 Gepost op: 28 maart 2014, 21:19:56
Citaat
Im Gegensatz zu einem Großfahrzeug, das vom Alarm bis zur Abfahrt knapp vier Minuten braucht, können die Twizys direkt losstarten und so wertvolle Minuten gewinnen
Dus ook hier weer, uitruktijd vrijwillige posten (schijnbaar) te lang, dus met minder menskracht snel ter plaatse om te zien wat er brand. In de koffer zit in elk geval geen ademlucht, misschien wat folders voor burgers met info hoe ze beter zelfredzaam kunnen zijn, en instructie om zelf een brand te kunnen blussen.
Wat is beter, 2-3 minuten eerder ter plaatse en niets kunnen doen, of de tijdwinst vergeten en met een slagvaardige eenheid ter plaatse komen en daadwerkelijk de burger in nood kunnen helpen.  :-X
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #1041 Gepost op: 1 april 2014, 22:08:49
Limburg Noord schijnt deze week te starten met de SIV's na een groot mediacircus vandaag.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1042 Gepost op: 1 april 2014, 22:11:01
Citaat van: SniperEye link=msg=1255402 date=1396382929
Limburg Noord schijnt deze week te starten met de SIV's na een groot mediacircus vandaag.

Als ik dit goed begreep vanuit tweets van Veiligheidsregio Limburg Noord beginnen ze hier morgen mee op 9 posten:
Tweet kan ik niet zo vlug terugvinden, wel het artikel op L1:

http://www.l1.nl/nieuws/249676-nieuwe-brandweerwagens-voor-9-posten
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1043 Gepost op: 1 april 2014, 22:19:39
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1255405 date=1396383061
Als ik dit goed begreep vanuit tweets van Veiligheidsregio Limburg Noord beginnen ze hier morgen mee op 9 posten:
Tweet kan ik niet zo vlug terugvinden, wel het artikel op L1:

http://www.l1.nl/nieuws/249676-nieuwe-brandweerwagens-voor-9-posten
Na wat zoeken
Brandweer LN ‏@brandweerln 5 uur
9 #SIV's gaan morgen regionaal operationeel. Vanmiddag hebben we de media de slagkracht van de SIV getoond. http://pic.twitter.com/Om7c7qrYzq


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1044 Gepost op: 1 april 2014, 22:21:45
Citaat van: Peter71 link=msg=1255407 date=1396383579
Na wat zoeken
Brandweer LN ‏@brandweerln 5 uur
9 #SIV's gaan morgen regionaal operationeel. Vanmiddag hebben we de media de slagkracht van de SIV getoond. http://pic.twitter.com/Om7c7qrYzq

Dankjewel! Haha ;D
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1045 Gepost op: 1 april 2014, 22:27:50
Overigens een nietszeggende foto. Wat schuim lijkt al heel wat als je dat over wat obstakels heen blaast. ::)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1046 Gepost op: 1 april 2014, 22:32:14
Citaat van: Peter71 link=msg=1255414 date=1396384070
Overigens een nietszeggende foto. Wat schuim lijkt al heel wat als je dat over wat obstakels heen blaast. ::)

Klopt, zie ook het filmpje met een demo van de SIV.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Reactie #1047 Gepost op: 1 april 2014, 22:54:14
Het valt mij op dat de voertuignummers van elk SIV weer anders zijn. Ik dacht dat we in Nederland naar een nummerplan willen...

Gooi en Vechtstreek = **61
Brabant Zuid Oost was **82
Limburg Noord wordt **89
Brabant Noord = **39

Blijft toch vreemd. 98uiye


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1048 Gepost op: 1 april 2014, 23:00:09
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1255421 date=1396385654
Het valt mij op dat de voertuignummers van elk SIV weer anders zijn. Ik dacht dat we in Nederland naar een nummerplan willen...

Gooi en Vechtstreek = **61
Brabant Zuid Oost was **82
Limburg Noord wordt **89
Brabant Noord = **39

Blijft toch vreemd. 98uiye

In sommige gevallen snap ik het wel. Dan zijn er x voertuigen, die op enkele posten tijdelijk staan, en dan weer (binnen de regio) tijdelijk naar andere posten gaan. Voor proberen, snuffelen, opleiding of weet ik veel. Dit geldt voor het 4e getal (xxxX).

Wel heb je gelijk waarom het 3e getal in het voertuignummer niet gelijk is. Want ja; 3 is voor de tankspuiten, 6 voor bijzonder blusmaterieel en 8 voor overig materieel. Volgens mij klinkt 6 het meest logisch: Want een SIV is geen TS, maar ook geen 'overig materieel' (8), wanneer er een categorie is voor bijzonder blusmaterieel. 8 is meer voor niet-blussend materieel, zoals haakarmvoertuigen en -bakken, logistiek etc.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1049 Gepost op: 1 april 2014, 23:02:43
Citaat van: Haageneesch link=msg=1255425 date=1396386009
In sommige gevallen snap ik het wel. Dan zijn er x voertuigen, die op enkele posten tijdelijk staan, en dan weer (binnen de regio) tijdelijk naar andere posten gaan. Voor proberen, snuffelen, opleiding of weet ik veel. Dit geldt voor het 4e getal (xxxX).

Wel heb je gelijk waarom het 3e getal in het voertuignummer niet gelijk is. Want ja; 3 is voor de tankspuiten, 6 voor bijzonder blusmaterieel en 8 voor overig materieel. Volgens mij klinkt 6 het meest logisch: Want een SIV is geen TS, maar ook geen 'overig materieel' (8), wanneer er een categorie is voor bijzonder blusmaterieel. 8 is meer voor niet-blussend materieel, zoals haakarmvoertuigen en -bakken, logistiek etc.

Bij Limburg noord eindigen ze allemaal op 23-**89. Op alle posten, zo wordt die van Roermond 23-5189. Het is inderdaad vreemd
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel