Geloof je het zelf Hier in zuid limburg, ongeacht of het nou industrie een ziekenhuis bejaardenhuis, een a1 of a2 alarm is... gewoon keihard een TS4 sturen!
Dus als je iets nieuws met enige kans van slagen wil invoeren moet je beginnen met de alarmering,AC. Dus niet kwakkeloos een druk op de knop en de verkeerde boel reutelt richting calamiteit maar mensen op de AC die kennis van zaken en inzicht,voldoende vakmanschap en ervaring hebben en zelf mogen en kunnen beslissen wat er op af wordt gestuurd.
N.B. Toevallig gisteren in het Westelijk havengebied van Amsterdam een calamiteit aan boord van een zeeschip 181 meter lang ruim 33000 ton. Dat zeeschip ligt op de boeien ca 100 meter uit de wal.
Overheidsvaartuigen van de Politie, Douane en Havendienst en enige particuliere vaartuigen, o.a. drie grote sleepboten zijn in de buurt. Dus mogelijkheden en capaciteit zat om snel brandweerpersoneel en materiaal op een effectieve manier over te zetten.
Het inzetvoorstel van de brandweer voor dat soort calamiteiten in dat gebied is dat er o.a. een brandweerbootje 5,5 meter, 6 persoons vanuit Aalsmeer wordt gealarmeerd alsmede een autoladder (de zeeboot lag dus wel 100 meter uit de wal).
In die buurt vaart rond minimaal ca 120.000 liter/minuut aan overheids en ook nog eens ca 100.000 liter/minuut aan particuliere bluscapaciteit. Het brandweerbootje heeft een babyspuitje aan boord.
Dus in concreto : Nee ik geloof het niet zelf.
Jouw voorbeeld Zuid Limburg is kennelijk echt geen uitzondering als het gaat om het verschil tussen inzetvoorstellen versus wat er aan praktische inzet nodig is.
Nogmaals het begint bij de AC en als het daar niet juist gaat dan volgt de rest aan fouten vanzelf.