Hoe is het aantal SIVs en het aantal TS4's ten opzichte van het aantal "oude" TS6en (hebben ze die ook nog)?
Het is namelijk best wel aannemelijk dat men voor kleine buitenbrandjes en ander "geneuzel" gewoon alleen een SIV stuurt. Prima toch? Daar heb je geen 6 man voor nodig. Dat betekent dat die TS4 beschikbaar blijft voor een inzet samen met een andere SIV voor een wat groter incident. Hiermee neemt je doelmatigheid behoorlijk toe terwijl er, als iedereen zijn/haar grenzen kent en respecteert, toch gewoon goed gewerkt kan blijven worden.
Nog een vraag: als er een groter incident is, waar nu (bijvoorbeeld) 4x ts6 naar toe gaat, sturen ze dan in de toekomst 4x SIV en 4x TS4?
En even in reactie op de laatste zin van tower-ladder: zou het schelen als de bevelvoerder al in de SIV t.p. is (zoals in Limburg)? Die man kan dan, terwijl de TS4 nog aanrijdend is zijn mensen al inlichten zodat die bij aankomst gelijk aan de slag kunnen. Het is een kwestie van inwerken en wennen denk ik. Dat is niet vreemd, dat is bij alle veranderingen zo. Uiteindelijk zie ik, in bepaalde situaties, de SIV/TS4 optie best wel goedkomen. Waar ik nog geen helder beeld van heb is de wijze waarop men "escaleert" en hoe die extra manschappen en blusvoertuigen t.p. gaan komen als de SIV/TS4=TS6 het niet aankan.