Sterker, volgens mij moet de politie zelfs er bij aanwezig zijn voordat de brandweer een voordeur mag gaan forceren. Dit om eventuele problemen te voorkomen.
Dit is niet juist. Brandweer mag ook binnen treden in het kader van hulpverlening. Hier is geen politie voor nodig.
Ook zitten er geen 7 man meer op de autospuiten van de binnenring. Dit zijn er overal 6.
Waarom er 6 man op een autospuit zitten lijkt me duidelijk als je een keer mee bent geweest naar een melding van een brand. Je bent een gevaar voor jezelf en voor andere als je met z'n tweeën gaat lopen aanklooien. In die eerste minuten moeten er zoveel dingen gebeuren. Dit ga je nooit op een verantwoorde manier redden met twee personen. En idd kan je prima een containerbrandje blussen met twee man. Echter met 6 man lukt dit ook en kan je meteen doorgestuurd worden als er een andere melding binnen komt. Bij een grote brand of incident heb je nog steeds veel handjes en mensen nodig. Hartstikke leuk als je dan alle autospuiten hebt wegbezuinigd voor al die prachtige SIVjes. Ik snap dat men in sommige gebieden niets anders kan dan variabele voertuigbezetting. Hier hebben we ook steeds minder vrijwilligers op de dag beschikbaar. Echter wees wel eerlijk over de kwaliteit en zorg die je kunt leveren.
Als je echt wilt bezuinigen dan heb ik nog wel een paar ideeën. Schaf OMS af. Heb er al 100.000 van binnen zien komen. Kan ze op 1 hand tellen dat er serieus brand was. En dat werd soms nog eerder 112 gebeld. En hou op met al die geldverslindende projectjes die allemaal langzaam een stille dood sterven. Kunnen er ook gelijk weer 20 managers uit.