voor SIV
Waarschijnlijk eerder T.P. maar inzet technisch zeer beperkt qua personeel en slagkracht.
Aantal manschappen onvoldoende om adequaat in te kunnen zetten bij een maatgevend incident.
Geen pompcapaciteit aanwezig om slagkracht te hebben.
Tankinhoud niet noemenswaardig
Bepakking zeer beperkt, ontoereikend om een adequate eerste inzet te doen bij een maatgevend incident en geen achterwacht bij problemen eigen personeel
enige + tijdwinst tot T.P. daarna alleen maar - door tijdsverlies door bovenstaande punten.
-tijd tussen alarmering en ter plaatse
-tijd tussen ter plaatse en daadwerkelijke inzet
-aantallen manschappen
-pompcapaciteit
-bepakking
SIV+TS4
-tijd tussen alarmering en SIV ter plaatse met twee man korter dan TS4 en TS6
-voor de daadwerkelijke inzet bij een beetje brand moet worden gewacht op de TS4 (6 man ter plaatse)
TS4
-tijd tussen alarmering en ter plaatse iets langer dan SIV
-daadwerkelijke inzet (pompcapaciteit, bepakking) echter wel maar 4 man ter plaatse ipv 6,dus 2 extra mannen nasturen met busje oid
TS6
-neemt meer tijd dan SIV maar gelijke tijd SIV+TS4 vwb de daadwerkelijke inzet
TS volwaardig met 2 man
Als het om het tijdstip 2 man ter plaatse gaat zou je kunnen overwegen een volwaardige TS met twee man te sturen en als je bekijkt het moment van daadwerkelijk inzet dan moet je wachten op vier man die met een busje oid worden nagestuurd.
Het voordeel is dat de twee man ter plaatse met een volwaardige autospuit al het nodige voorbereidende werk kunnen doen en zodra de vier man zijn gearriveerd de daadwerkelijke inzet kan aanvangen. Het verschil in aanrijtijden tussen SIV en TS2 zal marginaal zijn en daarmee ook de tijd tussen alarmering SIV2 en TS2 eerste voertuig ter plaatse.
De daadwerkelijk inzet zal iets sneller zijn dan SIV+TS4 als de twee man alvast het nodige voorbereidende werk kunnen doen.