Peter dit zegt dan meer over de kwaliteit van de in te zetten mensen dan over het systeem zelf denk ik.
Je kan mij niet wijsmaken dat je voor de situaties zoals ik aan het begin van dit topic heb aangehaald en waarvoor wij uitrukken met een kleine bezetting een bevelvoerder nodig heb. Als dit wel zo is dan denk ik dat het aan kwaliteit ver te zoeken is.
De verantwoordelijkheid die je neemt zou je dus met een bevelvoerder erbij niet nemen? Zoals al eerder op het forum aangehaald gaat het hier allemaal om kleine inzetten. Het zou me verbazen als er mensen zijn die hier niet naar toe zouden gaan zonder bevelvoerder!
Ik vermoed dat je met deze uitspraken nogal wat brandweermensen tegen de schenen aantrapt.Want brandweer Nederland heeft altijd al met 6 man op de uitruk gezeten,wat dat is nu eenmaal zo vastgelegt.En dat zou betekenen dat jullie het beter doen met die 4 man op de TS,dan de rest van Brandweer Nederland.Ik zou zeggen,kom met de bewijzen dat het beter is,en dat jullie daarmee beter zijn.Als we de discussie dan toch die kant op gaan duwen,prima.Ik denk zelfs dat ik na mijn week in Zweden erg goed weet waar ik m,n verantwoordelijkheden kan en durf te nemen.Of die Bevelvoerder nu wel of niet op m,n hielen zit.
Dan heb ik al diverse malen bij een buitenbrand gestaan,waar we alle manschappen flink aan het werk hadden.Zou ook een kleine niets betekenend brandje zijn geweest.Dus ga geen kwaliteit koppelen aan de hoeveelheid mensen op de TS,want dan schiet je het doel van deze discussie ver voorbij,tegen het arrogante aan.