Een normale TS6 rijd veel alleen op een woningbrand, zonder dat daar bv een redvoertuig met mee rijdt. Dus rijdt er ook dan maar 1 voertuig naar die brand. Alleen kan die TS6 dan meteen slagvaardig optreden, en dat heeft dus niets met veiligheid verkeer te maken. Ik vindt mijn eigen veiligheid vele malen belangrijker dan het hele verkeer. Dat regelt de chauffeur. Ben ik bij een woningbrand binnen, zullen mijn maatje en ik voor onze eigen veiligheid moeten zorgen samen met de back-upploeg. Let wel, als mij iets over komt, is een veiligheidsregio pas echt duur uit.
Voor een incident waar TS6 voor nodig was, werden in Venlo of Roermond voorheen de SIV & TS4
tegelijk opgeroepen, tegelijk bemand (kazerneploeg) en reden ze vrijwel tegelijk aan. Ze reden dus samen, strak achter elkaar aan. Dit zorgt voor onveilige situaties in het verkeer: Men verwacht één voertuig en plots zijn er twee. Omdat ze samen rijden, maakt het geen verschil voor slagvaardigheid en back-up ploeg, want je hebt direct een volwaardig TS6 ter plaatse, maar dan met 2 voertuigen.
Het gaat hier niet om wat jij en ik van variabele voertuigbezetting vinden, maar waar de veiligheidsregio op doelde met het onveilige. En dat is, in dit geval, het onveilige rijden met 2 voertuigen i.p.v. 1.