Beste mensen,
De discussie is precies beland in waar ik al bang voor was, een echt Nederlandse. We kennen het niet dus geloven we het niet. Maakt niet uit hoe je het uitlegd, onderbouwd, toelicht het maakt niet uit. Ik weet hoe het systeem werkt, heb het gebruikt alleen niet zoals ik al eerder zij in Nederland voor binnenbranden.. Dat zal ook niet gaan want we hebben het hier niet, wel in Zwitserland en niet Zweden. Ik weet waar ik over praat en of dat in twijfel getrokken wordt jammer dan.
Dan nog even of het systeem wel geschikt zou zijn voor natuurbranden, alleen al in Zuid-Frankrijk zijn er een paar honderd in gebruik. Vraag ze er daar maar eens, ik denk dat ze vreemd zullen op kijken over de opmerking. Ik vind het vooral jammer voor de mensen die hun best doen om aan te tonen dat de SIV een toegevoegde waarde kan zijn. Ze zijn dat tenslotte over een groot gedeelte van de wereld wel. Alleen in Nederland geld de vuist regel geloof ik we doen geval honderd jaar zo waarom zouden we iets veranderen.
Bos en Natuurbranden bestrijding heb ik van die geleerd, die tot de beste ter wereld horen de Fransen. Voordat dat ook in twijfel wordt getrokken, verdien je eerst in de ongelooflijke kennis en ervaring die ze daar hebben.
Ik stop met deelnemen aan deze discussie want er komt wat mij betreft niks meer van toegevoegde waarde uit.