Met mijn systeem bedoel ik wat op mijn auto zit, maar het is wijd verbreid systeem in andere landen. Het licht helemaal aan de binnenbrand, een loods die goed brand zou ik niet doen. En met LD is dat ook de vraag, maar een woonkamer waar een tafel en bankstel bijvoorbeeld branden, is het erg geschikt. Je kan de waterschade minimaal houden, bij de standaard HD op de heb je toch wel eens meer water dan je nodig zou hebben. Wat mooi is en dat heb ik al gezien, is dit of een vergelijkbaar systeem. En LD gevouwen inplaats van de HD zoals we die gewend zijn. Ik kan wel eens aan de opbouwer vragen of zij demo films hebben.
Wat bedoel je met "bij de standaard HD op de heb je wel eens meer water dan je nodig zou hebben " wat een kromme zin maar ook kromme reden, een standaard HD pistool is meer als aan /uit het debiet is regelbaar van minder als 50 L/min tot maximaal dus altijd naar behoefte.
Want jou systeem is de buitenlandse variatie op ons HD systeem, ik zie dus eigenlijk niet zoveel innovatie.
Het verschil is dat jouw systeem in een busje is ingebouwd en geen backup in de vorm van LD systeem heeft waardoor, mocht het systeem onvoldoende slagkracht hebben, je geen mogelijkheid hebt om om te schakelen naar een systeem met meer slagkracht en de inzetploeg waarschijnlijk te lang door zal gaan met de inzet van dit systeem, waardoor zij zichzelf potentieel in gevaar zullen brengen.
Net zoals andere SIV systemen dit ook in zich hebben
De inzet als natuurbrandbestrijdingseenheid heeft een zelfde potentiële gevaarszetting, zeker als zoals in de filmpjes het systeem is ingebouwd in een 4x2 busje.
Bij bosbrand zal het systeem bij een beginnend brandje heus wel voldoen, maar bij een ontwikkelde bosbrand of heidebrand ga je met jou systeem direct keihard achter de feiten aanlopen.