4 Man op een TS geredeneerd vanuit de repressie taken, daar ben ik het niet mee eens maar dat kan ik wel volgen. Ik geloof dat amersfoort er ook mee werkt, maar die rijden met een 6 mans TS er achter aan. Hier is het dus puur de aanrijtijd eerste tas. Ook niet goed, maar ja. (BTW Ik ben een vrijwilliger en ik ben van mening dat je de vrijwilligers een worst moet blijven voorhouden om te zorgen dat ze gemotiveerd blijven. Met vier op een TS wordt dat een klein cocktail worstje
)
4 Man op een TS geredeneerd vanuit de centen kwestie vind ik ronduit schandalig. Als de 1 en 2 in een noodsituatie komen en er so eigen personeel vallen, dan wil ik niet degene zijn die voor het hekje staat bij de rechter:
OM: waarom is er afgeweken van de landelijke richtlijn om met 6 op de tas te zitten
Bestuurder: het is zo goedkoop was om met minder mensen te rijden op de TS, dan komt het personeelsuitje in het geding en is de koffie op het gemeentehuis dadelijk niet meer gratis. En dat beeld van die persoon die niemand kent, moest er ook komen. De koffiejuf had een nieuwe keuken nodig want de oude was vuil en de portier moest een nieuw onderkomen krijgen met een loungeruimte.
Beetje gechargeerd, maar ik vraag mij af wat de kosten/baten zullen zijn. Minder doden in het verkeer levert per dode, ik meen dat ooit eens gelezen te hebben, 100.000 euro op voor de maatschappij (premies, uitkeringen, nazorg, onderzoek, etc).