Roland, ik lees hem heel simpel Bij maatgevende incidenten dus die woningbrand gaat een TS6 rijden, en dan kent men maar 1 optie. gewoon met de klassieke bezetting op de TS van 1 chauffeur, 1 Bevelvoerder met een 111+112 en een 113+114
Dat is, zoals voorgangers ook aangeven, niet juist. Er wordt uitgegaan van de
slagkracht van de TS6: de minimale bezetting van een chauffeur, bevelvoerder en 4 manschappen op de plaats incident dus. In principe -laat ik niemand op een idee brengen- kan er een chauffeur met de TS ter plaatse komen en de rest op eigen vervoer, mits de opkomsttijd maar wordt gehaald.
Wat wel mooi is aan dit standpunt is dat men in (bijvoorbeeld) Gooi- en Vechtstreek de kranten weer kan gaan bellen dat de brandweer niet sneller aankomt dan vroeger. Dat werd in de media breed uitgemeten met de komst van de SIV, maar nu is duidelijk dat alleen een SIV niet meetelt voor de opkomsttijd; dan moet ook de TS4 ter plaatse zijn. 'Volksverlakkerij', zoals de VBV met liefde zou zeggen, is op die manier wel een stuk moeilijker gemaakt en daar ben ik heel blij mee.
Feitelijk betekent dat ook dat in een groot deel van Hilversum de opkomsttijd (ruim) hoger zal liggen dan vroeger, toen er direct met een beroeps TS6 werd uitgerukt. Nu is het wachten op de SIV uit Bussum. Ik zou eens wat vragen gaan stellen als ik gemeenteraadslid was...........