Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)

Auteur Topic: Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)  (gelezen 526955 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1470 Gepost op: 25 februari 2015, 16:19:40
Citaat van: Markvniel link=msg=1333244 date=1424873010

Wat mij op dit forum wel begint op te vallen is dat ieder idee anders dan het standaard TS 6 heel snel afgefakkeld wordt als niet veilig, niet uitvoerbaar, duurder enzv. In veel gevallen hebben jullie ook gelijk maar krijg niet het idee dat er met een open mind naar gekeken wordt. Bij het topic over striping zie je allerlei ideeen komen maar als het om brandjes blussen gaat is de TS6 heilig
De TS6 is heilig verklaard. Niet alleen hier, maar door meerdere partijen. Zelfs de arbeidsinspectie heeft gehakt gemaakt van het uitrukken bv met een TS2, en heeft gehakt gemaakt met de pilots die werden gedaan zonder deugdelijke Risico inventarisatie.
Citaat van: Fletwed link=msg=1333256 date=1424877168
Is natuurlijk een verschil tussen de inzet van:
- een SIV met daarin 2-4 man aan boord en een tweede voertuig (TS) die dan paar minuten later arriveert én
- een SIV met daarin 4 man aan boord die de kleine klusjes dienen te klaren.

Het is toch niet verkeerd om alvast 2-4 man op pad te sturen, zodat zij de eerste slag kunnen slaan, even later gevolgd door een TS? Vergelijk dit met een demonstratie, arrestatie of iets dergelijks bij de politie, het eerste voertuig kan alvast beginnen aan de inzet, de daarop volgende auto's volgen daarna en helpen mee. Waarbij eerste auto ervoor zorgt dat info wordt doorgegeven aan alarmcentrale en de hoogste noodhandelingen verricht worden.
Lees nog eens dit topic door, je begrijpt het niet.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #1471 Gepost op: 25 februari 2015, 16:38:26
Citaat van: Peter71 link=msg=1333261 date=1424877580
De TS6 is heilig verklaard. Niet alleen hier, maar door meerdere partijen. Zelfs de arbeidsinspectie heeft gehakt gemaakt van het uitrukken bv met een TS2, en heeft gehakt gemaakt met de pilots die werden gedaan zonder deugdelijke Risico inventarisatie. Lees nog eens dit topic door, je begrijpt het niet.

Vertel maar wat ik niet zou begrijpen dan.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1472 Gepost op: 25 februari 2015, 16:38:46
Citaat van: Fletwed link=msg=1333256 date=1424877168
Het is toch niet verkeerd om alvast 2-4 man op pad te sturen, zodat zij de eerste slag kunnen slaan, even later gevolgd door een TS? Vergelijk dit met een demonstratie, arrestatie of iets dergelijks bij de politie, het eerste voertuig kan alvast beginnen aan de inzet, de daarop volgende auto's volgen daarna en helpen mee. Waarbij eerste auto ervoor zorgt dat info wordt doorgegeven aan alarmcentrale en de hoogste noodhandelingen verricht worden.

Welke eerste slag als een OMS melding geen loos alarm is maar een echte brand? Met 2 personen kan je niet veilig mensen redden die mogelijk in het pand zich bevinden of een binnenaanval doen (om maar iets als voorbeeld te noemen).
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1473 Gepost op: 25 februari 2015, 16:42:37
Citaat van: Fletwed link=msg=1333271 date=1424878706
Vertel maar wat ik niet zou begrijpen dan.
Als je na 74 pagina's nog een bericht neer kan zetten over waarom het niet verkeerd is om 2 of 4 man alvast op pad te sturen. En dit zelfs durft te vergelijken met een demonstratie. En dat de eerste auto alvast de hoogste noodhandelingen kan verrichten blijkt dat je dit topic totaal niet hebt doorgelezen. En ik dit echt niet nog eens aan je ga uitleggen. Lijkt me handig als je je eerst eens inleest in een discussie alvorens er aan deel te nemen.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #1474 Gepost op: 25 februari 2015, 16:50:57
Citaat van: Fletwed link=msg=1333256 date=1424877168
Is natuurlijk een verschil tussen de inzet van:
- een SIV met daarin 2-4 man aan boord en een tweede voertuig (TS) die dan paar minuten later arriveert én
- een SIV met daarin 4 man aan boord die de kleine klusjes dienen te klaren.

Het is toch niet verkeerd om alvast 2-4 man op pad te sturen, zodat zij de eerste slag kunnen slaan, even later gevolgd door een TS? Vergelijk dit met een demonstratie, arrestatie of iets dergelijks bij de politie, het eerste voertuig kan alvast beginnen aan de inzet, de daarop volgende auto's volgen daarna en helpen mee. Waarbij eerste auto ervoor zorgt dat info wordt doorgegeven aan alarmcentrale en de hoogste noodhandelingen verricht worden.
als we dan toch zo gaan praten... :|. Kan de politie ook wel aan de bak met een 'AT2 wagen',  de rest komt later wel, kun je alvast beginnen  ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #1475 Gepost op: 25 februari 2015, 19:26:54
Citaat van: Peter71 link=msg=1333274 date=1424878957
Als je na 74 pagina's nog een bericht neer kan zetten over waarom het niet verkeerd is om 2 of 4 man alvast op pad te sturen. En dit zelfs durft te vergelijken met een demonstratie. En dat de eerste auto alvast de hoogste noodhandelingen kan verrichten blijkt dat je dit topic totaal niet hebt doorgelezen. En ik dit echt niet nog eens aan je ga uitleggen. Lijkt me handig als je je eerst eens inleest in een discussie alvorens er aan deel te nemen.

Al eerder zoiets gehoord, je ben het waarschijnlijk niet met mijn antwoord eens, kan of wil dit niet weerzetten en kom je met "lees maar terug"... Jammer dat je niet kort wil aangeven waarom? Oke, een reden kan ik me voorstellen dat omstanders vreemde gezichten trekken als je alvast met 2 aankomt, of dan nog niet water kan afleggen. Maar je kan alsnog wel voorbereidende werkzaamheden treffen voordat TS aankomt 2 minuten later misschien.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1476 Gepost op: 25 februari 2015, 19:32:05
Citaat van: Fletwed link=msg=1333339 date=1424888814
Al eerder zoiets gehoord, je ben het waarschijnlijk niet met mijn antwoord eens, kan of wil dit niet weerzetten en kom je met "lees maar terug"... Jammer dat je niet kort wil aangeven waarom? Oke, een reden kan ik me voorstellen dat omstanders vreemde gezichten trekken als je alvast met 2 aankomt, of dan nog niet water kan afleggen. Maar je kan alsnog wel voorbereidende werkzaamheden treffen voordat TS aankomt 2 minuten later misschien.

Voorbeeld waarom niet:
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1333272 date=1424878726
Welke eerste slag als een OMS melding geen loos alarm is maar een echte brand? Met 2 personen kan je niet veilig mensen redden die mogelijk in het pand zich bevinden of een binnenaanval doen (om maar iets als voorbeeld te noemen).
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Kevin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
    • Brandweerpost Nederhorst den Berg
Reactie #1477 Gepost op: 25 februari 2015, 19:36:03
Citaat van: Fletwed link=msg=1333339 date=1424888814
Al eerder zoiets gehoord, je ben het waarschijnlijk niet met mijn antwoord eens, kan of wil dit niet weerzetten en kom je met "lees maar terug"... Jammer dat je niet kort wil aangeven waarom? Oke, een reden kan ik me voorstellen dat omstanders vreemde gezichten trekken als je alvast met 2 aankomt, of dan nog niet water kan afleggen. Maar je kan alsnog wel voorbereidende werkzaamheden treffen voordat TS aankomt 2 minuten later misschien.

Ik heb bij ons alleen maar gezien dat in het dorp eerst een TS6/7 tp komt en na 2/3 minuten een TS2 (Siv) aan komt scheuren. Lijkt me dat een grote onzin is...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1478 Gepost op: 25 februari 2015, 19:39:21
Citaat van: Fletwed link=msg=1333339 date=1424888814
Al eerder zoiets gehoord, je ben het waarschijnlijk niet met mijn antwoord eens, kan of wil dit niet weerzetten en kom je met "lees maar terug"... Jammer dat je niet kort wil aangeven waarom? Oke, een reden kan ik me voorstellen dat omstanders vreemde gezichten trekken als je alvast met 2 aankomt, of dan nog niet water kan afleggen. Maar je kan alsnog wel voorbereidende werkzaamheden treffen voordat TS aankomt 2 minuten later misschien.
Als je al iets eerder hebt gehoord vraag ik me uberhaupt af waarom je de vraag alsnog stelt. Terwijl je het antwoordt al weet.Verder hou ik er niet zo van als iemand zaken voor/over mij gaat invullen. Dus bij deze ga ik geen eens meer met jou in discussie.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1479 Gepost op: 25 februari 2015, 19:40:44
Citaat van: pompbediende link=msg=1333278 date=1424879457
als we dan toch zo gaan praten... :|. Kan de politie ook wel aan de bak met een 'AT2 wagen',  de rest komt later wel, kun je alvast beginnen  ;D
Als je het zelf maar grappig vind. Het is dat het een openbaar forum is...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.