Hoe moeilijk kan het zijn, kiezen uit twee opties........
Oké dus beroeps in een dorpje van 5000 inwoners met 50 uitrukken in het jaar. Succes met de belastingverhogingen!
Gefeliciteerd, in mijn ogen heb je gekozen voor opheffing van de betreffende kazerne. Bestuur veiligheidsregio: "oh je wilt niet uitrukken met TS4, nou dan heffen we jullie wel op!"
Ik kies niet voor opheffing maar voor een oplossing. Een kazerne sluiten met de reden van tekort aan vrijwilligers kan niet, je kan in mijn ogen een kazerne pas sluiten als deze overbodig is. Een ts4 alleen omdat er een tekort is aan vrijwilligers is ook niet de beste oplossing. Je kiest pas voor een TS4 als dit het beste is voor onze klant.
Ik ben zelf vrijwilliger bij een korps die voldoet aan jouw omschrijving en we kunnen nog aan voldoende vrijwilligers komen. Goed, we moeten er wat moeite voor doen maar het lukt wel. Waarom lukt het andere korpsen dan niet. Ik denk dat je daar eerst naar moet gaan kijken voordat je met andere oplossingen gaat komen.
Ik ben niet direct tegen sluitingen van kazernes of een TS4. Er moet dan wel een goede en juiste reden voor zijn. Het meest belangrijke is dat de zaken waarvoor wij zijn nog steeds op de juiste manier kunnen worden afgehandeld.