Dank voor de toelichting. Wordt er ook gekeken naar de financiële verschillen tussen de verschillende proeven? Andere vraag: De posten hebben aangegeven dat zij in ANW uren probleemloos een TS 6 op de weg kunnen krijgen (en in een snelle tijd verwacht ik) Dat was voor de SIV invoering ook al zo? Waarom dan toch de SIV met alle onrust doorgedrukt?
Wat ik al eerder aangaf het is niet uitrukken of met minder, voor vrijwillige posten is dat een dilemma. Men voelt zich dus genoodzaakt te kiezen voor minder dan 6 en dan lijkt het of de leiding de mensen mee heeft, dat is echter niet zo. Er is voor de vrijwilligers eigenlijk geen keuze.
Daarnaast worden de termen op maat, efficiënter en variabele voertuig bezetting gebruikt als verkoop praatje richting de gemeenten/gemeenschap. Politiek klinkt dat gewoon lekker en het verkoopt goed, het doet echter afbreuk aan hetgeen de brandweermensen leren en waar ze toe opgeleid zijn.
Men zou juist meer moeten investeren om dit soort termen niet hoeven te gebruiken, maar ja dat geld geeft men liever uit aan andere zaken.
Kwalitatief wordt het er niet beter op terwijl de burger wel verwacht dat er op tijd genoeg mensen voor de deur staan die ze kunnen helpen als zij in nood zijn.