Terechte vraag over de inzetprocedures.
Zo zou bijvoorbeeld een procedure kunen zijn dat een TS4 GEEN binnen aanval doet tot dat er aanvulling ter plaatse is.
Verder heb ik grote vraagtekens bij de kreet ;
Met dit nieuwe dekkingsplan zijn zowel de brandweer als de Gezamenlijke Meldkamer Zeeland beter in staat vraag en aanbod op elkaar af te stemmen, zodat de burger een kwalitatief goede, snelle en veilige dienstverlening geboden kan worden.[/i]
Een snelle dienstverlening wil ik wel geloven, je hebt sneller 4 als 6 vrijwilligers op de post. Dat de hulp goed is,(wat betreft opleiding en oefening) geloof ik ook wel, maar natuurlijk nooit dezelfde slagkracht en mogelijkheden van een standaard TS 6, en dat het veilig is..... wel als je geen risico's neemt, dus zoals gezegd defensief optreden, stabiliseren.
De discussie over TS 4 is een lang en moeilijk traject, waarbij ik juist in dichtbevolkte gebieden met dicht bij elkaar liggende posten mogelijkheden zie, maar juist in uitgestrekte gebieden niet. Wie garandeert me dat de extra blusploeg ook niet met maar 4 man komt, en hoe lang doen zij er over voordat ze ter plaatse zijn.
Maar het plan zal wel budget neutraal zijn, en daar houdt de politiek van, en niet alleen in Zeeland.