We zitten duidelijk even niet op dezelfde golflengte Palmpje maar dat geeft niet. In een eerder geplaatste reactie heb je het over de keus of je het wel of niet met je baas eens bent. Meestal is die keus er niet , begrijp mij goed, en wordt je min of meer gedwongen te acteren met de spullen die je ter beschikking worden gesteld. Tja....en als het dan fout gaat kan jij vast wel bedenken wie er de pisang is en zijn carriere aan de wilgen kan hangen. Meestal is dat niet je baas......en het maakt niet echt veel uit of je officier of bevelvoerder bent. Beiden zijn op verschillende momenten verantwoordelijk en dienen als men daar om vraagt, verantwoording af te leggen. De kans is bijzonder groot dat je baas dan even aangeeft niet thuis te zijn.
Even de golflengte afstemmen...
Wat ik bedoelde (maar misschien niet helemaal helder heb opgeschreven) is dat als de korpsen in Zeeland allemaal zelfstandig zijn en een commandant hebben die benoemt is door de gemeente, indienst van de gemeente en betaald is door de gemeente, deze commandant zijn burgemeester onafhankelijk kan informeren over de voor en nadelen en de politieke risico's.
Nu de officieren in dienst zijn van de regio, betaald door de regio en gedetacheerd bij een korps is het volgens mij (carrière technisch) onmogelijk om als korpscommandant de burgemeester negatief te adviseren over een plan dat je brandweer baas naar je burgemeester heeft gestuurd... Of je moet aan het solliciteren zijn in een andere regio...
(al is het ons kent ons kringtje klein...)
Als er dan geen duidelijke geschreven en vastgestelde werkinstructies zijn(?) voor de BV dan weet ik wel wie het naderhand fout gedaan heeft in de eerste cruciale minuten als de eerste TS4 terplaatse is... Als de OvD ter plaatse is, is er vast wel een 2e TS ter plaatse en is er voldoende personeel voor een back-up...