Voor hulpverleningen betekent dit dat de chauffeur ook gewondenverzorger wordt en dat de bevelvoerder naast de leiding van het incident ook nog zorg draagt voor de veiligheid als veiligheidsman. Bij alle gehoudne oefeningen is gebleken dat TS4 geen grote nadelen heeft ten opzichten van een normale TS6.
Nee natuurlijk niet. Men wil naar 4 man en heeft natuurlijk oefeningen gedaan waarbij dit inderdaad net lukte. :|
Hoe kan ik nou en veiligheidsman zijn, overleg hebben met ambulancedienst, politie, RAC, inzettactiek bepalen, en toezicht houden op veilig werken van de manschappen? En de Chauffeur wordt gewondenverzorger, das lekker, en wie zorgt voor aanvoer materialen bedienen van hydropomp, verlchting, en bewaakt de inventaris van de TS als hij bij het SO zit?
J. Kusters ging van 20 man terug naar 6 en 2, en dat werkt goed. Ga eens praten bij de Zuider buren, die hebben het heel lang met drie man gedaan, met hun snelle interventievoertuigen, en zijn u om naar het Hollandse systeem.
Ik word er zo moe van.....