Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)

Auteur Topic: Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)  (gelezen 527816 keer)

0 gebruikers (en 41 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #350 Gepost op: 13 mei 2010, 18:29:22
Excuus, er zou een versie 1.1 in omloop zijn. Zelf heb ik alleen 1.0 op mijn harde schijf staan. Op aanvraag beschikbaar per mail.

Of hier van de VRZ....  ;D ;) http://www.vrzeeland.nl/uploads/publicaties/Dekkingsplan-Brandweer-Zeeland.pdf  :)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #351 Gepost op: 13 mei 2010, 21:32:52
Ten aanzien van de OvD, deze wordt in Zeeland bij iedere melding meegepiept, al is het maar ter kennisgeving.

Wat is de meerwaarde hiervan?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #352 Gepost op: 13 mei 2010, 21:41:41
Wat is de meerwaarde hiervan?

Bij een inzet van TS4 moet de bevelvoerder zijn inzetplan eerst met de OvD overleggen... Lijkt wel handig dat hij dan zijn porto aan heeft... Anders staan er straks 10 personen niets te doen bij het incident... ;) ;D

klik voor een grotere afbeelding  ;)

[img width=348 height=495]http://img299.imageshack.us/img299/9044/zeeland.jpg


[img width=347 height=495]http://img641.imageshack.us/img641/3764/zeeland2.jpg


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #353 Gepost op: 13 mei 2010, 22:02:03
Aanval gericht op redding of uitbreiding voorkomen, geringe slagkracht.........., volgens mij moet je dit dan toch niet willen meemaken als er werkelijk iets aan de hand is.

Met 4 man in een serieuze brand...... waterwinning, verkenning, redding, blussen. uitbreiding voorkomen, vluchtweg waarborgen, slangen invoeren, etc. etc. Ik geloof niet dat je veel kans maakt dit gevecht te winnen als je in de eerste minuten van een inzet al achter de feiten aanloopt.

Nakomprotocol? Is dit iets van deze tijd, ik meen mij te heugen dat er veelvuldig (landelijk) aangegeven wordt dit niet meer te doen?


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #354 Gepost op: 13 mei 2010, 22:06:23
Citaat
Bij een inzet van TS4 moet de bevelvoerder zijn inzetplan eerst met de OvD overleggen... Lijkt wel handig dat hij dan zijn porto aan heeft..
Nou sta ik voor het pand en ik beoordeel de situatie als veilig. Dus ik vertel de OVD dat ik naar binnen ga. De OVD kan de situatie niet beoordelen maar moet dan de BVD maar zijn oordeel baseren op zijn inschatting. Moet die OVD dan ook toestemming geven voor het inzetpan??
Dat zou ik als OVD niet snel doen, zeker als ik niet zelf visueel de situatie kan beoordelen. Dus blijft de TS4 dan wachten op de TS-6 of de OVD. :-\
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #355 Gepost op: 14 mei 2010, 15:02:41
ik vind het een vreemde situatie ipv TS-6 een TS-4 neerzetten maar standaard met oproep van TS-4 ook een 2e TS....
Dus je heb minimaal 2 man meer personeel nodig, plus dat van de 2e TS(als dat een 4 ook is) dat je maar 2 man meer heb. Wat gelijk staat met 1 TS-6....

Of ben ik nou gek ?
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #356 Gepost op: 14 mei 2010, 16:58:06
ik vind het een vreemde situatie ipv TS-6 een TS-4 neerzetten maar standaard met oproep van TS-4 ook een 2e TS....
Dus je heb minimaal 2 man meer personeel nodig, plus dat van de 2e TS(als dat een 4 ook is) dat je maar 2 man meer heb. Wat gelijk staat met 1 TS-6....
Of ben ik nou gek ?
2x TS 4 = 8 man, 1 volwaarde ploeg dus en 2 man extra. Bij middelbrand zal er daarom altijd een 3e TS moeten komen.

@Palmpie: de tweede TS moet een TS standaard zijn. Dit is denk ik allemaal in GMS geprogrammeerd, waardoor deze automatisch een inzetvoorstel geeft met 1x TS 4 en 1x TS6. Overigens komt het ook gewoon voor dat een TS4 op papier in de praktijk gewoon uitrukt met 6 man ::)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #357 Gepost op: 14 mei 2010, 17:07:21
2x TS 4 = 8 man, 1 volwaarde ploeg dus en 2 man extra. Bij middelbrand zal er daarom altijd een 3e TS moeten komen.

@Palmpie: de tweede TS moet een TS standaard zijn. Dit is denk ik allemaal in GMS geprogrammeerd, waardoor deze automatisch een inzetvoorstel geeft met 1x TS 4 en 1x TS6. Overigens komt het ook gewoon voor dat een TS4 op papier in de praktijk gewoon uitrukt met 6 man ::)

Dus op een eiland (in de lengte gezien) een TS4, TS6, TS4, TS6, enz. Komt dat altijd zo uit?


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #358 Gepost op: 15 mei 2010, 10:11:01
Dus op een eiland (in de lengte gezien) een TS4, TS6, TS4, TS6, enz. Komt dat altijd zo uit?
Zo ongeveer wel ja.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #359 Gepost op: 16 mei 2010, 12:30:36
2x TS 4 = 8 man, 1 volwaarde ploeg dus en 2 man extra. Bij middelbrand zal er daarom altijd een 3e TS moeten komen.

die een bevelvoerder en pompbediende zijn van 2e voertuig.....
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P