Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)

Auteur Topic: Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)  (gelezen 527820 keer)

0 gebruikers (en 37 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #360 Gepost op: 18 mei 2010, 16:56:58
Wat is / was nu eigenlijjk precies het probleem waarvoor Zeeland deze maatregel heeft moeten invoeren? ???

Gebrek aan bereidwillige inwoners?
Te lage opkomsttijd?
Te duur om TS6 te handhaven op bepaalde posten?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #361 Gepost op: 18 mei 2010, 17:00:56
Wat is / was nu eigenlijjk precies het probleem waarvoor Zeeland deze maatregel heeft moeten invoeren? ???

Gebrek aan bereidwillige inwoners?
Te lage opkomsttijd?
Te duur om TS6 te handhaven op bepaalde posten?

Als ik moet gokken zeg ik mooi en betaalbaar wonen, maar geen werk => Forensen naar de Randstad.

Daarnaast zal natuurlijk het al om geldende idee dat TS4 goedkoper is.........
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #362 Gepost op: 18 mei 2010, 17:24:22
Als ik moet gokken zeg ik mooi en betaalbaar wonen, maar geen werk => Forensen naar de Randstad.

Daarnaast zal natuurlijk het al om geldende idee dat TS4 goedkoper is.........
Randstad hoeft niet eens, maar de mensen zijn overdag inderdaad niet meer aanwezig op het dorp. Daarom geldt TS-4 ook alleen tijdens kantooruren lijkt me :)


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #363 Gepost op: 18 mei 2010, 18:37:29
Het heeft vooral te maken met de moeizame bezetting op bepaalde dorpen overdag. Zoals gezegd geldt TS 4 alleen tussen 8.00 en 17.00.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #364 Gepost op: 18 mei 2010, 19:08:38
Het heeft vooral te maken met de moeizame bezetting op bepaalde dorpen overdag. Zoals gezegd geldt TS 4 alleen tussen 8.00 en 17.00.

Werken er in die dorpen geen vrijwilligers uit andere korpsen dan?


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #365 Gepost op: 18 mei 2010, 20:53:15
Werken er in die dorpen geen vrijwilligers uit andere korpsen dan?
Op de meeste dorpen werken niet veel mensen, behalve wat boeren ;)


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #366 Gepost op: 18 mei 2010, 21:17:54
Werken er in die dorpen geen vrijwilligers uit andere korpsen dan?
Zoals Piles aangeeft is er op veel dorpen weinig werkgelegenheid. Overigens komt het bij enkele posten wel voor dat vrijwilligers die bijvoorbeeld in Westkapelle wonen, maar werken op Veere, daar overdag mee uitrukken.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #367 Gepost op: 25 mei 2010, 11:34:19
Weet iemand hier wat van?

http://www.brandweerkennisnet.nl/@8944/vraagdifferentiatie/

Vraagdifferentiatie en SIE

DownloadsPresentatie Snel Inzetbare Eenheid.pdf (PDF, 442 Kb) Achtergrondinformatie
http://www.brandweerkennisnet.nl/publish/pages/6986/presentatiesnelinzetbareeenheid.pdf

Nadat de Tweede Kamer akkoord is gegaan met variabele bezetting van de voertuigen, zal de NVBR - zoals afgesproken - de diverse pilots van dit belangrijke onderwerp met elkaar verbinden en onder een ‘landelijke paraplu’ brengen. Een eerste bijeenkomst hierover werd woensdag 28 april in Waalre georganiseerd. De regio Zuid-Nederland heeft hiertoe enige tijd geleden het initiatief genomen. Tijdens deze bijeenkomst - onder voorzitterschap staat van Marcel Verspeek (districtsvoorzitter Netwerk repressie Zuid-Nederland) - werd informatie uitgewisseld over de initiatieven in Zuid-Nederland.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #368 Gepost op: 25 mei 2010, 11:36:27
We gaan blijkbaar ook sleutelen aan de 2e TS...

http://www.brandweerkennisnet.nl/@8945/invloed_bezetting/

Invloed bezetting van tweede TS op kwaliteit brandweeroptreden

DownloadsRapport 4 is 6.pdf (PDF, 430 Kb)
http://www.brandweerkennisnet.nl/publish/pages/6987/rapport46.pdf

Bijlagen 4 is 6.pdf (PDF, 1575 Kb)
http://www.brandweerkennisnet.nl/publish/pages/6987/bijlagen46.pdf

Achtergrondinformatie

Wat betekent de vermindering van de bezetting van de tweede tankautospuit in Dordrecht voor de veiligheid van de burger ( inzettijd, redtijd) en de veiligheid van het eigen personeel? het rapport gaat in op de inhoudelijke voordelen van 6 personen ten opzichte van 4 personen op de tweede tankautospuit bij de bestrijding van brand.

Doelstelling

Om de verschillen in de uitkomsten en de invloed van de bezetting daarop te kunnen bepalen en te kunnen analyseren is het onderzoek uitgevoerd aan de hand van een beschrijvend model aangevuld met daadwerkelijk uitgevoerde proeven. De uitgevoerde proeven hebben als doel om een kwantitatief beeld te krijgen van het verschil tussen een inzet met 14 (6/6/2), 12 (6/4/2 en 4/6/2) en 10 (4/4/2) personen en de mogelijke invloed van een ander blussysteem daarop.

Opbouw document
Inleiding
Aanpak van het onderzoek
De werkwijze van de brandweer bij het optreden bij brand
De uitgevoerde proefnemingen
Vergelijking Hoge Druk blussing en blussing met het Drukluchtschuimblussysteem
Conclusies en aanbevelingen


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #369 Gepost op: 25 mei 2010, 16:43:02
Interessant document. Leuke conclusies, daar kunnen we zeker iets mee.  ;)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar