Het is tegenwoordig steeds moeilijker om mensen te vinden die wonen en werken in een desbetreffende gemeente. Tevens zijn er gewoon heel erg veel eisen waar de geïnteresseerde aan moet voldoen; tenminste een keer per week oefenen met het korps, twee jaar lang elke week een avond of dag opleiden, dat is voor heel veel mensen een te grote opgave. Ik vind ook dat het een beetje in je bloed moet zitten. 'S nachts je bed uit racen, altijd kleren hebben klaarleggen, vervoer, etc etc. Het is een bepaalde manier van leven, want je kan altijd opgeroepen worden, veel forumgangers kunnen erover meepraten.
Ik denk dat je veel met 4 man kan doen, zoals kleine hulpverleningen, reanimaties etc, maar met brand etc, zijn en 3e en 4e man onmisbaar. Het gaat ook ten koste van je veiligheid, stel er gebeurd wat met 1 en 2... Wie komen er dan helpen als de hulptroepen nog niet zijn gearriveerd? Ik snap ook niet geheel waarom dit is ingevoerd; is dit ingevoerd, omdat er niet meer als 4 man opkomen bij een melding, om het voertuig sneller te laten uitrukken of een goedkopere oplossing (wat ik me haast niet kan voorstellen)