Ik vindt de constructie die in Hilversum en Bussum wordt gebruikt een erg vreemde constructie. Daar worden 2 man uit de 24uursbezetting van Hilversum gehaald om een SIV die in Bussum staat te gaan bemannen. Waardoor de SIV ook uit moet rukken naar Hilversum om daar maar genoeg mensen te hebben. Hoe vreemd kun jeje pilot inrichten, door een 24uursdienst te verminken.
Hele bijzondere pilot, maar wellicht om te kijken welke klussen er met alleen een TS4 of alleen een SIV2 uitgevoerd kunnen worden. Om de back-up te garanderen rijdt het tweede voertuig dan mee, mocht die niet nodig zijn kan ie onverrichter zake retour...
Ik heb het al zovaak over het naar mijn idee ideale concept (als oplossing voor onderbezetting, niet als bezuiniging) voor een echte
variabele voertuigbezetting gehad. Misschien een rijtje ter verduidelijking.
Er even vanuit gaand dat een post overdag niet genoeg mensen heeft om een TS6 te bemannen, maar wel met 4 man uit kan rukken. Overdag gaan er dan rijden:
Brand (prio 1 én 2): TS4 + 2e TS(+eventueel aanvullende eenheden)
Beknelling: TS4 + HV (in de VRU gaat in de toekomst gedraaid worden met een technisch team op de HV)
Hulpverlening prio 1: TS4 + 2e TS (+eventueel aanvullende eenheden)
Hulpverlening prio 2: TS4
Waterongevallen: TS4 + 2e TS (+ aanvulling)
OGS: TS4 + 2e TS (+ aanvulling)
De tweede TS kan bestaan uit 4 of 6 man, maar moet wel gegarandeerd zijn. Heel veel klussen zullen door alleen de TS4 opgeknapt kunnen worden, maar voor de zekerheid moet in veel gevallen de tweede TS gewoon meerijden.
Een beknelling is een apart verhaal: de HV heeft een opkomsttijd van 15 minuten en zal dus vaak later aankomen. De bemanning van de TS4 kan dan alvast zorgen voor de stabilisatie. Probleempje blijft wel dat je een veiligheidsman en gewondenverzorger mist, maar als je een goede procedure opstelt (agent als gewondenverzorger, gebeurt nu ook al vaak zat en de pompbediener als veiligheidsman -na klaarzetten materiaal-) moet het lukken.....