Nee, op deze auto's zit een Manschap + (of zoiets dergelijks). Las daarover bij de 'pilot' in Gooi- en Vechtstreek. Die manschappen kunnen zelf een veel betere gevaarsinschatting maken dan 'normale' manschappen..........
Even zonder geintjes: dit zijn natuurlijk prima klussen voor een SIV. Een containerbrandje zonder verder gevaar en tijdens de jaarwisseling kunnen de SIV's een hoop kleine meldingen pakken zodat de TS6'en inzetbaar blijven voor de ongetwijfeld vele andere meldingen.
Waarom een dure karig uitgeruste SIV aanschaffen voor die ene dag per jaar dat het drukker is, terwijl een DA van het management uitgerust met opzetstuk een straalpijp en een paar LD slangen zo'n brand ook prima af kan ...........
Een SIV, zoals in Nederland gebruikt, is een vorm van schijnveiligheid naar de burgers toe, ze staan een paar seconden eerder op de stoep zonder dat ze de slagkracht hebben welke de burger verwacht.
En een managementstool om d.m.v. verkleining van de algehele repressieve slagkracht van de brandweerorganisatie opgelegde bezuinigingen te behalen zonder al te veel te hoeven snijden in het waterhoofd wat het management is geworden in de loop der tijd.
Waar vroeger bij een zeer grote brand de blus- en redvoertuigen het meest voorkomende voertuigtypen waren, zijn dat nu DA met allerlei soorten brandweermanagers.