Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)

Auteur Topic: Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)  (gelezen 527040 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #1380 Gepost op: 20 november 2014, 22:08:02
Citaat van: EWFS link=msg=1309560 date=1416514518
Nogmaals het is geen wondermiddel, het werkt geod waar het voor bedoeld is. En is wel een verschil met de Spitsen  of Toyota's van Alphen.

Welk verschil is er met de door mij genoemde systemen en " jouw" systeem en met name wat maakt dat jouw systeem met dezelfde druk maar minder water opbrengst wel een toegevoegde waarde heeft op het standaard NL inzetten ?


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #1381 Gepost op: 20 november 2014, 22:40:07
Citaat van: Peter71 link=msg=1309449 date=1416496978
Niet voor niets zijn er nu onderzoeken gaande om te kijken of lage druk sneller inzetbaar kan zijn. Juist omdat de vuurlast in een kamer dermate groot kan zijn dat zelfs HD te kort kan schieten.

Zag er hier ook al het een en ander over staan. Is er een apart topic voor/zou je een apart topic hiervoor willen openen? Ik ben wel benieuwd naar ontwikkelingen op dat gebied.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


EWFS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #1382 Gepost op: 21 november 2014, 00:22:31
Citaat van: Rickvb link=msg=1309561 date=1416514768
Je spreekt nu al een aantal keer over 'jouw' systeem. Mijn nieuwschierigheid wordt eigenlijk gewekt over wie, hoe wat waar en wanneer we nu eigenlijk spreken. Ook ben ik erg benieuwd naar het effect van de 50 L/min bij de binnenbranden waarbij je naar binnen durft te gaan. Zou graag een praktijkvoorbeed willen zien! Ik ervaar het nogal tegengesteld, aangezien ik meer en meer kies voor LD bij een serieuze binnenaanval in plaats van bijvoorbeeld HD...
Met mijn systeem bedoel ik wat op mijn auto zit, maar het is wijd verbreid systeem in andere landen. Het licht helemaal aan de binnenbrand, een loods die goed brand zou ik niet doen. En met LD is dat ook de vraag, maar een woonkamer waar een tafel en bankstel bijvoorbeeld branden, is het erg geschikt. Je kan de waterschade minimaal houden, bij de standaard HD op de heb je toch wel eens meer water dan je nodig zou hebben. Wat mooi is en dat heb ik al gezien, is dit of een vergelijkbaar systeem. En LD gevouwen inplaats van de HD zoals we die gewend zijn. Ik kan wel eens aan de opbouwer vragen of zij demo films hebben.


guest12562

  • Gast
Reactie #1383 Gepost op: 21 november 2014, 07:43:44
Het systeem graag uitleg wat het is en niet kom maar kijken.
Een tafel en een bankstel kun je ook met handbrandblusser uit maken.


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #1384 Gepost op: 21 november 2014, 08:28:27
Citaat van: EWFS link=msg=1309624 date=1416525751
Met mijn systeem bedoel ik wat op mijn auto zit, maar het is wijd verbreid systeem in andere landen. Het licht helemaal aan de binnenbrand, een loods die goed brand zou ik niet doen. En met LD is dat ook de vraag, maar een woonkamer waar een tafel en bankstel bijvoorbeeld branden, is het erg geschikt. Je kan de waterschade minimaal houden, bij de standaard HD op de heb je toch wel eens meer water dan je nodig zou hebben. Wat mooi is en dat heb ik al gezien, is dit of een vergelijkbaar systeem. En LD gevouwen inplaats van de HD zoals we die gewend zijn. Ik kan wel eens aan de opbouwer vragen of zij demo films hebben.

Ik ben nog steeds benieuwd wat nu 'jouw' SIV is. Ik heb ook even gegoogled op ''EWFS'', en dan kom ik een facebookpagina (https://www.facebook.com/pages/EWFS/194150380730153) tegen met een look-a-like brandweerbusje, met inderdaad, zo'n systeem:



Is dit dan misschien jouw ''SIV''? En welke binnenbranden heb je hiermee kunnen bestrijden, behalve dat je zegt in Zweden te zijn geweest?


EWFS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #1385 Gepost op: 21 november 2014, 09:17:20
Citaat van: Peter71 link=msg=1309563 date=1416515628
Het systeem wat in nederland deur is gewezen, wat zo treffend is omschreven door Firefighter.Als je  op Google of facebook EWFS in typt kom ik ook op een facebookpagina van een bedrijfsadviesbureau uit, die schijnbaar ook adviezen geeft bij natuurbranden enz en af en toe helpt bij het blussen van natuurbranden. ::)
https://www.facebook.com/pages/EWFS/194150380730153?fref=ts
Daar had je niet voor google dat had ik er al bij gezet.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1386 Gepost op: 21 november 2014, 16:01:06
Citaat van: EWFS link=msg=1309663 date=1416557840
Daar had je niet voor google dat had ik er al bij gezet.
Als ik jouw facebookpagina erop na lees heb je een adviesbureau, en hou je je bezig met natuurbranden. Op zich al een vreemde zaak, maar dat vissen we ook nog wel uit. Over de inzet van "jouw" systeem bij natuurbranden durf ik ook nog wel te twisten. Nergens kan ik terugvinden wat jouw connecties of ervaringen zijn met woningbranden. Maar heb je er wel een gedegen mening daarover. Ik ben wel eens nieuwschierig naar een toetsbare onderbouwing van jou over de inzet van jouw systeem bij woningbranden.


guest12562

  • Gast
Reactie #1387 Gepost op: 21 november 2014, 19:18:47

Het systeem graag uitleg wat het is en niet kom maar kijken.
Een tafel en een bankstel kun je ook met handbrandblusser uit maken.

Deze staat dus nog open!

Ik ben benieuwd en Peter ook volgens mij?


EWFS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #1388 Gepost op: 21 november 2014, 20:12:37
Beste mensen,

De discussie is precies beland in waar ik al bang voor was,  een echt Nederlandse. We kennen het niet dus geloven we het niet. Maakt niet uit hoe je het uitlegd, onderbouwd, toelicht het maakt niet uit. Ik weet hoe het systeem werkt,  heb het gebruikt alleen niet zoals ik al eerder zij in Nederland voor binnenbranden.. Dat zal ook niet gaan want we hebben het hier niet, wel in Zwitserland en niet Zweden. Ik weet waar ik over praat en of dat in twijfel getrokken wordt jammer dan.

Dan nog even of het systeem wel geschikt zou zijn voor natuurbranden,  alleen al in Zuid-Frankrijk zijn er een paar honderd in gebruik. Vraag ze er daar maar eens, ik denk dat ze vreemd zullen op kijken over de opmerking. Ik vind het vooral jammer voor de mensen die hun best doen om aan te tonen dat de SIV een toegevoegde waarde kan zijn. Ze zijn dat tenslotte over een groot gedeelte van de wereld wel. Alleen in Nederland geld de vuist regel geloof ik we doen geval honderd jaar zo waarom zouden we iets veranderen.

Bos en Natuurbranden bestrijding heb ik van die geleerd, die tot de beste ter wereld horen de Fransen. Voordat dat ook in twijfel wordt getrokken, verdien je eerst in de ongelooflijke kennis en ervaring die ze daar hebben.

Ik stop met deelnemen aan  deze discussie want er komt wat mij betreft niks meer van toegevoegde waarde uit.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1389 Gepost op: 21 november 2014, 20:26:51
Jammer dat je het probleem bij ons neer legt. Wij hebben een open discussie met jou willen aan gaan, een discussie op basis van vakinhoudelijke kennis. En daarbij hebben we puur op basis van vakkennis gereageerd en met onderbouwingen. Maar zodra wij bij jou om onderbouwingen vroegen kwam daar niets uit. En ontweek jij onze vragen, en dat doe je nog steeds.
Jij durfde te stellen dat je jouw systeem in durft te zetten bij een binnenbrand, er zelfs een binnenaanval mee durft uit te voeren met jouw systeem. Moet ik de citaten erbij pakken?

Als wij dan verder vragen, krijgen wij wederom ontwijkende antwoorden. Daarmee bevestig je mijn vermoeden dat je helemaal niets weet van brandbestrijding, en al helemaal niets weet van binnenbrandbestrijding. Je durft zelfs niet in discussie te gaan over de door jou constant herhaalde natuurbranden, als je een adviesbureau hebt en via facebook zelfs reclame maakt voor adviezen bij natuurbranden zou jij die discussie toch wel aan durven te gaan met mij.

Het lijkt me goed dat we deze discussie verder gaan met vakkennis, en niet met allerlei offtopic zaken zoals jouw systeem.