Optreden politie in uitzending wegmisbruikers 9 mei 2010

Auteur Topic: Optreden politie in uitzending wegmisbruikers 9 mei 2010  (gelezen 5613 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #20 Gepost op: 10 mei 2010, 22:26:23
Mijn punt was en is: of het nou een brandweerman is die de fout in gaat, een agent (onlangs nog, Dordrecht), een ambulancechauffeur, of dat flitsteam, de directeur van VVN, een pipo uit wegmisbruikers (dat vrouwtje met haar erf, van adel) weet ik het allemaal: zonder aanzien des persoons. Dat was mijn punt.  O0 Als iemand direct over kleurtjes begint, voel ik mij geroepen even te reageren. Iedereen kan en mag bediscussieërd worden, kleurtjes spelen geen rol.  O0

Het was alleen een vraag die ik stelde en bedoelde verder niets met kleurtjes of zo. Misschien kwam mijn vraag te direct over maar ik heb me dat zelf ook zitten bedenk. Zou ik zo reageren als ik deed toen ik het zag als het een boerenjongen was.

In dit topic staan meerdere berichten die op verschillende manieren uit te leggen zijn en daar stoorde ik me aan en dacht laat ik die vraag eens voorleggen. Ik hoef er geen antwoord op maar gewoon dat iedereen er even over na denkt.

Op naar een betere wereld vol respect naar elkaar  ;)

Laten we maar weer ontopic gaan
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #21 Gepost op: 11 mei 2010, 15:40:18
Ik vindt het gewoon vreemd dat iedereen tegen is terwijl de bestuurder niet beledigd of zo. Hij doet het op het randje. De politie agent doet het super goed  blijft rustig laat zich niet gek maken en geeft gewoon de prent

Heel rustig blijft hij niet en zo goed doet hij het niet! Het is niet handig om in een auto te gaan hangen. Helemaal niet als iemand al meerdere keren is weggereden. Vervolgens gaat hij op het eind een wellus nietus spelletje aan waar je niet eens aan moet beginnen. Tussendoor is er wel het nodige geknipt denk ik, want ik mag hopen dat dat rijbewijs goed uitgezocht is en dat meneer zich goed geidentificeerd heeft want anders hadden ze wat mij betreft even op het bureau mogen bijpraten
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #22 Gepost op: 11 mei 2010, 20:12:33
Ik kan niet anders dan respect opbrengen voor de handelswijze van deze "door de wol geverfde" collega.
Zijn optreden is uiterst professioneel en beheerst.
Daarbij heeft hij, voordat hij de bestuurder heeft aangesproken, kennelijk het besluit genomen een (1) bon uit te schrijven en wijkt hij daar dus ook niet vanaf.
Dat hij in de auto gaat zitten duidt op een jaren lange ervaring als verkeersdiender, en durf ik te beweren dat deze collega genoeg mensenkennis heeft om in te kunnen schatten
of het verstandig is om dit ventje op deze wijze te benaderen en aan te spreken.

Ik vindt het wel aardig om te zien hoe mensen zich soms kunnen manifesteren tegenover de politie, en kan het wel waarderen dat het publiek hier nu ook eens deelgenoot van wordt gemaakt.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #23 Gepost op: 12 mei 2010, 06:51:27
Hoeveel jaren ervaring je ook hebt... je kan nooit in iemands kop kijken! En dat zou jij moeten weten als het goed is..

Iedere situatie is anders. Daarom zijn er protocollen en werkwijzes opgesteld!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #24 Gepost op: 12 mei 2010, 10:58:39
Ik kan niet anders dan respect opbrengen voor de handelswijze van deze "door de wol geverfde" collega.
Zijn optreden is uiterst professioneel en beheerst.
Daarbij heeft hij, voordat hij de bestuurder heeft aangesproken, kennelijk het besluit genomen een (1) bon uit te schrijven en wijkt hij daar dus ook niet vanaf.
Dat hij in de auto gaat zitten duidt op een jaren lange ervaring als verkeersdiender, en durf ik te beweren dat deze collega genoeg mensenkennis heeft om in te kunnen schatten
of het verstandig is om dit ventje op deze wijze te benaderen en aan te spreken.

Ik vindt het wel aardig om te zien hoe mensen zich soms kunnen manifesteren tegenover de politie, en kan het wel waarderen dat het publiek hier nu ook eens deelgenoot van wordt gemaakt.

Dit klinkt mij heel sterk als tunnelvisie.

Een richting kiezen en elke signalen die anders wijzen negeren, omdat deze niet bij je doel passen.

Zoals de spreker voor mij zegt, je kan niet in de kop van de ander kijken....

En even voor de duidelijkheid; Ik heb alle respect voor de man in kwestie, ik heb nog meer respect voor de rust die hij behoudt. Ik geloof ook dat deze mijn zijn werk prima doet, en correct zijn handelingen doet. Sterker nog, iemand die zo zijn rust bewaart zal vaak beslissingen nemen op minder emotie en meer op feiten (ik weet dit is strijdig met mijn eerdere opmerking tunnelvisie, maar dat was een reactie op een constatering van een ander). Waar het mij omgaat (en dat heb ik in de discussie al eerder gezegd) de bejegening van mensen richting de politie en wat we daar met zijn alle vinden dat acceptabel is. Dat vond en vind ik in deze casus gewoon niet passend met de bejegening van de ambtenaar.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #25 Gepost op: 12 mei 2010, 11:01:24
Hoeveel jaren ervaring je ook hebt... je kan nooit in iemands kop kijken! En dat zou jij moeten weten als het goed is..

Iedere situatie is anders. Daarom zijn er protocollen en werkwijzes opgesteld!

gedeeltelijk met je eens stef... als wij als politie alleen nog maar via regels en protocollen en werkwijzes gaan werken worden wij de starre niet flexibele organisatie die wij niet willen zijn. De politie is een organisatie die in eerste aanleg enorm goed is in zijn improviserende vermogen. Daar handel je naar.... dat je daarbij moet blijven nadenken en moet blijven overwegen of het veilig is wat je doet, dat staat buiten kijf...

ik geef je er twee mee

nood breekt wet,
regels zijn er om vanaf te wijken....

Ik ga mij niet uitlaten over het gedrag van mijn collega omdat ik niet weet of dit het hele feiten relaas is, of dat er in de beelden zijn geknipt...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #26 Gepost op: 12 mei 2010, 11:06:13
Is het geen procedure dan in de deur opening zitten? Ik zie dat zo vaak bij wegmisbruikers dat ik dacht dat het zo hoort
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #27 Gepost op: 12 mei 2010, 11:12:27
Dat ben ik weer gedeeltelijk met jou eens Grizz.. Ik doelde hierin alleen op procedures om iemand staande te houden. Een van de dingen waar bij ons (zowel op de academie als in het korps) op gehamerd wordt is om nooit in een auto te gaan hangen tenzij het echt niet anders kan. In deze kon dat wel. Ik zie een collega in een auto zitten die telkens een stuk doorrijdt, met iemand erin die niet meewerkt, ik hoor een motor lopen maar weet niet of deze van de peugeot is, en die nauwelijks nog bij zijn wapens kan ter zelfverdediging. Dat vind ik niet veilig! En 7131 blijkbaar wel want de collega zou genoeg ervaring hebben.

Dat is een fout die vaak gemaakt wordt en collega's nog wel eens bijna de kop kost. "Oh dat is die en die, dat doet die niet" en vervolgens bijna een mes in je borstkas. "Ik pak die sleutel wel snel" en vervolgens 20 meter in een auto meegesleurd worden.

Is het geen procedure dan in de deur opening zitten? Ik zie dat zo vaak bij wegmisbruikers dat ik dacht dat het zo hoort
Nee, bij ons niet. Sterker nog, zelfs knielen voor de deuropening wordt afgeraden omdat je dan niet snel genoeg weg komt als er iets gebeurd (bijvoorbeeld een aanrijding).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein