Middel waterongeval Ringvaart Nieuwemeerdijk - Badhoevedorp 15-05-2010

Auteur Topic: Middel waterongeval Ringvaart Nieuwemeerdijk - Badhoevedorp 15-05-2010  (gelezen 5967 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
zaterdag 15 mei 2010 14:20
Man uit water Nieuwe Meer gehaald
Uit het water van de Nieuwe Meer bij het Jaagpad in Zuid is vanmiddag een man uit het water gehaald.
De man was volgens de brandweer van een boei afgegleden. Duikers van de brandweer waren snel ter plaatse om de man uit het water te halen.

De man wordt op dit moment gereanimeerd.

Bron: http://www.at5.nl/artikelen/41099/zoektocht-naar-kind-in-nieuwe-meer

at5.nl/artikelen/41099/zoektocht-naar-kind-in-nieuwe-meer. :-\
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
zaterdag 15 mei 2010 14:20
Man uit water Nieuwe Meer gehaald

Zou dan deze boei betreffen:
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.32759,4.820091&spn=0,0.010182&t=h&z=17&layer=c&cbll=52.326846,4.816644&panoid=6PkWBDKnD5EJAeZ_Ifdgaw&cbp=12,48.69,,2,-1.45

Die rode boei ligt overigens vijftig meter uit de kant aan de Amsterdamse zijde.



at5.nl/artikelen/41099/zoektocht-naar-kind-in-nieuwe-meer. :-\

Ach ja, eerste berichten zeggen wel eens anders. Ik neem wel aan dat ze dit via de officiële weg te horen hebben gekregen (voorlichting Brandweer/Politie).


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
14:03:44   15-05-10      GROUP-1   WO-1 PERSONEN TE WATER (+Inc.net: 1+) (NB HV: middel duik) NIEUWEMEERDIJK  326 BHD [ 3211 ]

Heel vreemd dat er alsnog de WO van Amstelveen werd opgeroepen. De WO van Willem en de OvD Amsterdam reden namelijk al bij de Nieuwe Meer en waren volledig aangekleed. Nadat zij via de A9 - afrit Badhoevedorp zijn gereden zijn zij niet ingezet. De WO van Amstelveen is ook niet ter plaatse geweest.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.nufoto.nl/fotos/145058/jongen-vast-onder-boei-in-ringvaart-badhoevedorp.html

Jongen vast onder boei in Ringvaart Badhoevedorp

Badhoevedorp - Een jongen is vanmiddag rond 14:00 uur ernstig gewond geraakt op het water van de Nieuwemeerdijk in Badhoevedorp. Een groep jongens was aan het varen en had aangelegd aan een boei op het water.

Ze waren op de boei geklommen, waarna deze omsloeg. De jongens kwamen in het water en een van de jongens kwam daarna niet meer boven. Mogelijk zat hij vast in de boei. Brandweerduikers hebben de jongen boven water gehaald waarna hij door de hulpdiensten is gereanimeerd. De jongen is in zorgwekkende toestand overgebracht naar het ziekenhuis.
Tekst: ABradio.nl

[img width=700 height=464]http://media.nu.nl/m/m1czipvaga6z.jpg


camende

  • Reddingsbrigade & LOTUS & Sigma
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Zou dan deze boei betreffen:


Vermoed van niet, op de foto (nu.nl) zie je duidelijk dichtbij op de achtergrond een rode vaargeul boei liggen. De boei die jij aanhaalt ligt hiervoor de dicht op de kant.  Ik denk dus dat het een van de groene boeien is die verderop ligt. (Meer richting de brug in de A4 bij de nieuwe meer sluis) eerste auto's zijn ook naar het jaagpad gestuurd dat ligt langs de A4 bij de sluizen.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Vermoed van niet, op de foto (nu.nl) zie je duidelijk dichtbij op de achtergrond een rode vaargeul boei liggen. De boei die jij aanhaalt ligt hiervoor de dicht op de kant.  Ik denk dus dat het een van de groene boeien is die verderop ligt. (Meer richting de brug in de A4 bij de nieuwe meer sluis) eerste auto's zijn ook naar het jaagpad gestuurd dat ligt langs de A4 bij de sluizen.

Bij navraag blijkt het de rode boei te zijn die in mijn link op StreetView te zien is. Meer info en veel foto's op www.webregio.nl.

Deze boeien zitten aan een grote ketting die hem normaal gesproken rechtop houdt. Door de grote metalen constructie erbovenop zal het zwaartepunt echter heel hoog liggen. Het is overigens verboden om erop te gaan staan, maar ik kan geheel begrijpen dat de verleiding erg groot is.


BRW4120

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
  • Beheerder Meldkamer
Heel vreemd dat er alsnog de WO van Amstelveen werd opgeroepen. De WO van Willem en de OvD Amsterdam reden namelijk al bij de Nieuwe Meer en waren volledig aangekleed. Nadat zij via de A9 - afrit Badhoevedorp zijn gereden zijn zij niet ingezet. De WO van Amstelveen is ook niet ter plaatse geweest.


Als kennemerland opschaalt naar middel ongeval en belt vervolgens om het verzoek voor de duikwagen amstelveen in badhoevedorp ivm middel-duik.
Dan kan het zo zijn dat het als twee incidenten wordt gezien. Achteraf blijkt het hetzelfde incident te zijn...


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Bij navraag blijkt het de rode boei te zijn die in mijn link op StreetView te zien is. Meer info en veel foto's op www.webregio.nl.

Deze boeien zitten aan een grote ketting die hem normaal gesproken rechtop houdt. Door de grote metalen constructie erbovenop zal het zwaartepunt echter heel hoog liggen. Het is overigens verboden om erop te gaan staan, maar ik kan geheel begrijpen dat de verleiding erg groot is.
tja te hard rijden is ook verboden en is ook aanleiding van veel ongevallen. Vindt niet dat men op e jongens moet gaan zeuren, een ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje :)
Wel schrikken voor die jongens en toc heen complexe inzet van de brw..
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Als kennemerland opschaalt naar middel ongeval en belt vervolgens om het verzoek voor de duikwagen amstelveen in badhoevedorp ivm middel-duik.
Dan kan het zo zijn dat het als twee incidenten wordt gezien. Achteraf blijkt het hetzelfde incident te zijn...

Dat was al snel bekend, de WO van Willem + Ladder Osdorp stonden bij de Nieuwemeersluis, de TS Pieter + OvD Centrum stonden op de Oude Haagseweg bij E.W. Driessen (aan de ''Amsterdamse'' kant van de Ringvaart dus). De WO is vervolgens onder prio1 naar de Oude Haagseweg gereden en vandaar uit samen met de OvD prio1 de A9 richting Badhoevedorp op gegaan. Bij de afrit Badhoevedorp ging de spoed er af en gingen ze weer retour kazerne.

Wat ik persoonlijk had verwacht, was een oproep voor een brandweervaartuig van Amsterdam/ Kennemerland.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Ik denk dat de drenkeling te snel boven water was om de boot te alarmeren. De politieboot is wel met prio 1 ter plaatse gegaan. Naar wat ik heb begrepen zijn de brandweerduikers met de motorboot van de betrokkenen richting de boei gegaan.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.