Probleempje

Auteur Topic: Probleempje  (gelezen 3282 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Gepost op: 29 mei 2004, 10:05:18
Hallo daar :'(

Van de week was mijn nirosje leeg, en stopte ik hem dus in de oplaader. Als hij leeg is geeft begint hij te piepen en komt er op het scherm batterij te staan. als je hem dan in de oplaader stopt dan stopt hij met piepen en met het woord batterij aan te geven.
Alleen het gekke is dat als ik dat nu doe, hij blijft piepen en blijft hij het woord Batterij aangeven....... :'(.Ut lijkt dus alsof hij niet oplaadt :-\

Weet iemand hoe dit komt?

Kevke

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 29 mei 2004, 10:09:44
Brandt het ledje van de oplader wel?

Anders de batterij een keer los opladen achter op de lader.

Greetzzz,
Kev.

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2004, 10:38:01
jup dat brand....en dat apart laaden ben ik nu aan het doen ;)

Kevke

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2004, 10:48:26
ff afwachten of dat werkt, anders vrees ik dat je batterij het heeft begeven :(

greetzzz,
Kev.

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2004, 10:58:51
Dat vrees ik ook :'(...ben al aan het kijken waar ik een nieuwe kan bestellen...weet je wat?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2004, 12:22:13
Hallo daar :'(

Van de week was mijn nirosje leeg, en stopte ik hem dus in de oplaader. Als hij leeg is geeft begint hij te piepen en komt er op het scherm batterij te staan. als je hem dan in de oplaader stopt dan stopt hij met piepen en met het woord batterij aan te geven.
Alleen het gekke is dat als ik dat nu doe, hij blijft piepen en blijft hij het woord Batterij aangeven....... :'(.Ut lijkt dus alsof hij niet oplaadt :-\

Weet iemand hoe dit komt?

waarom verbaast mij het weer niet dat jij problemen met je pieper hebt ??? ;D
Maar als je een nieuwe baterij nodig hebt kun je die gewoon via je korps aanvragen ;)

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2004, 17:46:36
Tis niet me korps pieper ;)

firemanr

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2004, 23:00:53
Tis niet me korps pieper ;)
Zit er zo'n aparte batterij in dan???? ???

Ton d Breejen

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 31 mei 2004, 23:22:48
Hmmmm,

Een Nicd batterij kan inderdaad van het ene moment op het andere de geest geven. Maar als hij in de lader staat, dan moet er toch voldoende vermogen door de lader geleverd worden om de pieper te laten werken zonder foutmeldingen. In een uitzonderlijk geval kan een cel van de batterij (Er zitten er twee in) zodanig kapot gaan dat de Plus en de min omgedraaid zijn (Ompoling) dan helpt ook een lader niet meer.

Als je handig bent en niet teveel wilt uitgeven voor een nieuwe accu, dan kan je het accu blokje op ongeveer 0.5 cm vanaf de onderkant openzagen en er twee nieuwe cellen inzetten. De hele zaak dichtplakken en je kunt er weer een hel;e poos tegen.

Groeten, Ton.

firemanr

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 31 mei 2004, 23:27:14
Zelf heb ik zo'n JOKER van het merk Swissphone en je wilt niet weten hoeveel batterijen daar al inge gaan zijn..... :-X

Als je hem TE lang aan laat staan, vibreert ie zich op een gegeven moment helemaal leeg, mits je hem niet uitzet en veel kans al je hem dan weer aanzet, dat je batterij kapot is.... :-\