Re: Reddingsstation aan de IJssel

Auteur Topic: Re: Reddingsstation aan de IJssel  (gelezen 2048 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Gepost op: 25 april 2010, 10:31:03
De heer Adema vermeld op zijn websitevan het reddingsstation Kampen pontificaal dat hij in het kader van de SAMIJ regeling samenwerkt met de KNRM, politie en ambulance???????????

Ik heb de Samij regeling en de bijbehorende convenanten eens doorgenomen, maar ik kom de heer Adema en het reddingsstation niet een keer in de stukken van de SAMIJ regeling tegen.

Volgens mij maakt de heer Adema zich schuldig aan enig strafbaar feit, namelijk het aannemen van een valse hoedanigheid, een samenweefsel van verdichtsels ed.




Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1 Gepost op: 28 april 2010, 13:44:03
De heer Adema vermeld op zijn websitevan het reddingsstation Kampen pontificaal dat hij in het kader van de SAMIJ regeling samenwerkt met de KNRM, politie en ambulance???????????

Ik heb de Samij regeling en de bijbehorende convenanten eens doorgenomen, maar ik kom de heer Adema en het reddingsstation niet een keer in de stukken van de SAMIJ regeling tegen.

Volgens mij maakt de heer Adema zich schuldig aan enig strafbaar feit, namelijk het aannemen van een valse hoedanigheid, een samenweefsel van verdichtsels ed.



Strafbaar feit dat weet ik niet, maar dit soort uitlatingen worden niet gewaardeerd. Wij werken samen met de kustwacht als we op het water zijn en worden dan ook ingezet.
Toch moetsen wij een tekst die daarnaar verwees (De Seeker wordt aangestuurd door de Kustwacht) van de Kustwachtdirectie wijzigen op de website.
In overleg kwamen wij tot de volgende zin waar iedereen mee kon leven:

"Indien noodzakelijk kan het Kustwachtcentrum de Seeker verzoeken om te participeren in een SAR actie. Alleen in die gevallen valt de Seeker onder de aansturing van het KWC cq. de OSC".

Henk


Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #2 Gepost op: 30 april 2010, 14:39:47
Hallo Henk,

Je reactie heb ik gelezen.  Het is zeker goed dat meerdere partijen beschikbaar zijn bij SAR acties/ ongevallen op het water.
Bovendien kan iedere schipper in de nabijheid van een noodgeval aangestuurd worden door het KWC, en dan werkt die schipper ook "samen" met andere hulpverleningsinstanties.

Goed dat de tekst op jullie website in overleg gewijzigd kon worden. Maar jullie tekst doet niet voorkomen dat je een wezenlijk onderdeel bent (of partner) van een officiele regeling (SAMIJ). Die tekst en afbeelding op de andere site deed dat wel.

ps.
Gezien de lokatie van de Seeker, zal die dan ook regelmatig ingezet worden neem ik aan.

gr.
Belker 1678


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #3 Gepost op: 1 mei 2010, 11:04:43
Ik heb de Samij regeling en de bijbehorende convenanten eens doorgenomen, maar ik kom de heer Adema en het reddingsstation niet een keer in de stukken van de SAMIJ regeling tegen.

Sterker nog; het reddingstation aan de IJssel bestaat helemaal niet ;)

Daarom wil Adema een heus reddingsstation Kampen. Het station bestaat nu alleen nog in naam.
Bron: de Stentor donderdag 25 maart 2010.


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #4 Gepost op: 3 juni 2010, 10:27:15
Ah! Dit had er een kunnen zijn! of.. wacht even.. is ie niet medisch genoeg?


DYAS met motorstoring op de IJssel
Elburg, 02 juni 2010

Wanneer de DYAS op de IJssel afzakt om zo volgens de planning via het Ketelmeer, Vossemeer en Drontermeer weer in Elburg terug te komen, krijgt ze motorstoring nabij de Eilandbrug van Kampen.
Na een korte check en constatering van rook door de schipper besluit men de motor te stoppen. Doordat er veel stroming is, verdaagt men snel richting de basaltkeien en kan men bij de afmeerpalen aanpikken. Daar de 2 opvarenden reeds jaren donateur zijn en uit Elburg komen, vragen ze Den Helder Rescue via kanaal 16 om de inzet van de reddingboot Orca.

Nadat we met de Orca zijn uitgerukt, leggen we op voorhand al vast contact met Roggebotsluis, waardoor we een snelle schut krijgen en binnen een half uur ter plaatse zijn. We besluiten om de DYAS op sleep te nemen richting de dichstbijzijnde jachthaven van Kampen en meren haar daar af. Na het noteren van de benodigde gegevens keert de Orca en haar bemanning retour station Elburg.

Aktie 11-2010

www.knrm.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 3 juni 2010, 18:57:15
Ah! Dit had er een kunnen zijn! of.. wacht even.. is ie niet medisch genoeg?


DYAS met motorstoring op de IJssel
Elburg, 02 juni 2010

Wanneer de DYAS op de IJssel afzakt om zo volgens de planning via het Ketelmeer, Vossemeer en Drontermeer weer in Elburg terug te komen, krijgt ze motorstoring nabij de Eilandbrug van Kampen.
Na een korte check en constatering van rook door de schipper besluit men de motor te stoppen. Doordat er veel stroming is, verdaagt men snel richting de basaltkeien en kan men bij de afmeerpalen aanpikken. Daar de 2 opvarenden reeds jaren donateur zijn en uit Elburg komen, vragen ze Den Helder Rescue via kanaal 16 om de inzet van de reddingboot Orca.

Nadat we met de Orca zijn uitgerukt, leggen we op voorhand al vast contact met Roggebotsluis, waardoor we een snelle schut krijgen en binnen een half uur ter plaatse zijn. We besluiten om de DYAS op sleep te nemen richting de dichstbijzijnde jachthaven van Kampen en meren haar daar af. Na het noteren van de benodigde gegevens keert de Orca en haar bemanning retour station Elburg.

Aktie 11-2010

www.knrm.nl


Dus als je donateur bent dan heb je een pech abonnement?  ??? ??? Was dit in het SAR gebied van de Orca?


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #6 Gepost op: 3 juni 2010, 22:57:28
Citaat
Daar de 2 opvarenden reeds jaren donateur zijn en uit Elburg komen, vragen ze Den Helder Rescue via kanaal 16 om de inzet van de reddingboot Orca.

Da's dus duidelijk een punt waar de KNRM zijn communicatie mijns inziens nog dient te verbeteren. Er zijn nog veel schippers (zie het voorbeeldje wat ik enige tijd geleden aanhaalde) die denken dat donateurschap van de KNRM een abonnement op een soort ANWBoot is.
De beroerdigheid is dat als iemand er op staat dat de KNRM wordt gewaarschuwd men dit ook daadwerkelijk zal moeten doen ook als er andere opties voorhanden zijn, het is dan aan de KNRM om uiteindelijk te beslissen. Het risico bestaat namelijk dat als het om wat voor reden ook niet helemaal loopt zoals verwacht je onderuit zult worden gehaald.

Kees  8)