Kunnen we niet beter dit forum onderdeel om dopen in "vragen aan Hoge/Henk. het maakt niet uit wat voor onderwerp je hier in dit deel van het forum opstart, het eindigt altijd weer met Henk en zijn ondergewarderde Hoge . Ik begin er eigenlijk een beetje mijn buik vol van te hebben. het lijkt wel of het water in nederland allen bestaat uit het plasje bij Henk voor de deur. Jammer dat dit elke keer zo moet. dacht dat het IN DIT DEEL VAN HET FORUM GING OVER DE NIEUWE BOOT VAN KNRM HUIZEN maar dat onderwerp is al weer even verlaten. Je kan natuurlijk wel altijd blijfen zeuren over die grote KNRM maar in 90 % van nederland is geen alternatief of gaat henk straks met zijn rubberbootje het hele land door om pechhulp te geven. laten we wel wezen Hoge is gewoon een verlengstuk van Menno zijn bedrijf.
Het ging inderdaad even off-topic, maar voorgaande gaat zeker niet allemaal over Henk/HOGE: op veel waterrijke plaatsen in Nederland is gewoon pechhulp op het water beschikbaar. Vaak gekoppeld aan bunkerschepen, watersportbedrijven, bergers etc. Je kunt hier (net als op de weg) soms zelfs ook al abonnementen op afsluiten (bv in de Amsterdamse grachten). Het is dan op z'n minst vreemd te noemen dat een overheidsinstantie mensen doorverwijst naar 1 private organisatie, terwijl er zoveel meer zijn.
Ik begrijp ook wel dat dit historisch zo gegroeid is, en dat er een hoop gewijzigd moet worden om dit te scheiden van noodhulp, maar het lijkt me zeker niet onmogelijk. En gezien de manier waarop de overheid wil opereren als regisseur ipv uitvoerder (en op veel andere vlakken al opereert), gaat dit echt nog wel gebeuren.
Mooi voorbeeld was al het gebeuren rond de praatpalen, maar bijvoorbeeld ook de ANWB-wegwijzers die niet meer van de ANWB zijn (voortaan regionaal openbaar aanbesteed door RWS) en ook nog het KNMI die zich aan het terugtrekken is op haar kerntaken (onderzoek naar weer en basis-weersvoorspelling) en commerciele weerberichten overlaat aan de markt.
Zo zie ik het trouwens ook nog wel gebeuren: KWC en RWS gaan per regio openbaar aanbesteden voor pech- en misschien zelfs noodhulp?!