Je zorgt dan wel voor twee zaken. De opkomsttijd zal relatief snel zijn + er is concurrentie in de prijs . Laat ze a la taxi duidelijk zijn over de (all inclusive) prijs per KM / M / uur slepen en je kan als klant kiezen. Als ze onderling prijs afspraken gaan maken is de NMa aan zet.
Palmpie, zo werkt het helemaal niet. Als je verzekerd bent heb je recht op pech hulp Degene die de klust doet krijgt van de expert te horen welke vergoeding de verzekering zou moeten uitkeren, daar zijn modellen voor. De verzekerde merkt, ziet daar niets van. Er is juist een voordeel in wie het eerst komt, wie het eerst maalt: snelle hulp.
Als er prijsafspraken zijn, is dat juist duidelijk voor de klant. Ook taxi's hebben vaste tarieven. En treinkaartjes kosten door heel Nederland hetzelfde. Markt conforme prijsafpraken zijn op zich niet verkeerd, als ze maar geen prijsverhogend effect hebben. Ook veel reddingsbrigades hanteren dezelfde prijs voor een bewaking.
Bij Menno werkt het zo: als men niet verzekerd is kan men een vrijwillige bijdage overmaken. Wil men verder dan de dichtsbijzijnde haven (repatrillering) dan wordt een prijsvoorstel gedaan.
Er is dan alle tijd om dat voor te stellen aan de verzekering en te kijken of men bereid is dat te vergoeden.
Henk