Overnemen AED-Defipads?

Auteur Topic: Overnemen AED-Defipads?  (gelezen 8204 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Spartan

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 6 juni 2010, 21:49:53
en die stikkers kunnen gewoon tussen het reanimeren door worden geplakt dus heel veel problemen zul je er niet van hebben, echter weet ik niet of iedere zorgverzekering er blij mee is dat je weer meer dan nodig materiaal verbruikt, maar we zullen het ze maar niet vertellen.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 7 juni 2010, 00:23:41
Men refereert zo vaak aan "verzekeringstechnisch", maar vertel mij nou eens bij welke verzekering en bij welke polisvoorwaarden dit expliciet voorgeschreven is? Volgens mij is het namelijk klinkklare onzin.

Azijnzeikerd (whats in a name...)  als men medische apparatuur gebruikt moet dat door de gebruiker geregeld gekeurd laten worden door een gecertificeerde instantie, op het moment dat ik materialen van derden gebruik is niet te verifieren of die ook zin spullen laat keuren etc. dus gaan gewoon de eigen defipads erop, om meerdere redenen dan alleen verzekeringstechnische/aansprakelijkheid etc.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Quiz

• Ambulancecheuffeur
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #12 Gepost op: 11 juli 2010, 14:38:08
de politie, brandweer, reddingsbrigades en de Haps hebben bij ons in de regio ook de zelfde plakkers.

wij laten de plakkers zitten, MITS, ze goed zijn geplakt en niet over datum.

de brandweer en politie krijgen ook altijd nieuwe plakkers van ons.

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 11 juli 2010, 21:42:12
de politie, brandweer, reddingsbrigades en de Haps hebben bij ons in de regio ook de zelfde plakkers.

wij laten de plakkers zitten, MITS, ze goed zijn geplakt en niet over datum.

de brandweer en politie krijgen ook altijd nieuwe plakkers van ons.

Eh, wie is ''wij''?
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #14 Gepost op: 28 februari 2011, 12:49:29
Wie kan mij vertelen of de pads van de ZOLL / defitech overgenomen kan worden door de ambulance in veiligheidsregio 7?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 28 februari 2011, 12:57:41
Ik kan je vertellen dat het niet kan. Wij gebruiken deze beide merken niet bij de RAV. Wij hebben Physio Control producten.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 28 februari 2011, 14:01:20
Zou het meest simpele niet gewoon zijn dat alle Defipads niet over dezelfde stekker dienen te beschikken zo niet ook geen goedkeuring meer.
Dan maakt het niks meer uit welk merk AED er gebruikt gaat worden of welke regio,
tevens verplicht je op die manier dat alle nieuw te ontwikkelen producten gelijk standaard over die stekker dient te beschikken dit zal voor alle diensten een groot voordeel hebben. Die zijn uiteindenlijk diegene die er mee moeten werken
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

Isis

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 7 maart 2011, 20:52:59
Wat ik me afvraag is of de aansluiting van de AED universeel is met de aansluiting van het ECG apparaat van de Ambulance? MAW stekker uit de AED en op het ECG apparaat aansluiten? Of verwijder je de pads en sluit je de patiënt opnieuw aan op het ECG apparaat?

Hoop niet dat dit een erg domme vraag is  e050

Defender

• Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 7 maart 2011, 21:23:55
Wat ik me afvraag is of de aansluiting van de AED universeel is met de aansluiting van het ECG apparaat van de Ambulance? MAW stekker uit de AED en op het ECG apparaat aansluiten? Of verwijder je de pads en sluit je de patiënt opnieuw aan op het ECG apparaat?

Hoop niet dat dit een erg domme vraag is  e050  

Dat licht er aan welke apparatuur je gebruikt denk ik. Bij mij in de regio Amsterdam zijn de stekkers tussen de pads en de AED/ECG universeel voor politie, brw en ambulancedienst, maar daar is bewust voor gekozen. De ambulancedienst kan de pads die politie of brandweer heeft geplakt gewoon gebruiken.

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 7 maart 2011, 23:05:04
Nee, het is niet universeel. Bepaalde regio"s hebben wel onderling afspraken maar dat is nog geen garantie. Mocht je als vereniging, bedrijf o.i.d. de aanschaf van een AED overwegen dan is het raadzaam om te informeren wat de plaatselijke RAV gebruikt. Krijg je tenminste wel vervanging...

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon