Overnemen AED-Defipads?

Auteur Topic: Overnemen AED-Defipads?  (gelezen 8214 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #20 Gepost op: 8 maart 2011, 00:00:22
Dat licht er aan welke apparatuur je gebruikt denk ik. Bij mij in de regio Amsterdam zijn de stekkers tussen de pads en de AED/ECG universeel voor politie, brw en ambulancedienst, maar daar is bewust voor gekozen. De ambulancedienst kan de pads die politie of brandweer heeft geplakt gewoon gebruiken.
Met uitzondering van de kinder-AED-defipads, die zijn anders omdat de ambulancedienst zelf de stroom in kan stellen, en de AED een weerstand ertussen heeft zitten en dus een andere stekker die op de AED wel past maar op de LP12 monitor niet...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 8 maart 2011, 08:10:19
Wat ik me afvraag is of de aansluiting van de AED universeel is met de aansluiting van het ECG apparaat van de Ambulance? MAW stekker uit de AED en op het ECG apparaat aansluiten? Of verwijder je de pads en sluit je de patiënt opnieuw aan op het ECG apparaat?

Hoop niet dat dit een erg domme vraag is  e050  

De vraag ging toch over het ECG-apparaat van de ambulance?
Met lifepack van een ambulance kun je een ECG maken, maar dat lukt niet met de 2 defipads van welke AED dan ook.

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #22 Gepost op: 14 maart 2011, 23:17:11
Niet helemaal, de oorspronkelijke vraag ging wel degelijk over de uitwisselbaarheid van de stickers tussen AED en ambulancedienst, uit de vraagstelling van Isis kan ik opmaken dat zij niet geheel thuis is in de benaming van de diverse apparatuur . Denk dan ook niet dat we daar zo over moeten vallen en dan gelijk het topic gaan afschieten omdat er eenmalig de term ECG apparaat is gebruikt.....

en geef toe, met de lifepack kunnen we toch ook mooie ecg's draaien?

mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....

peter h

• Forum gebruiker
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #23 Gepost op: 17 maart 2011, 20:01:53
nu ben ik niet helemaal thuis in de ambu-protocollen, maar is het niet zo dat het protocol vereist dat je je eigen spullen gebruikt, en ook zelf plakt, zodat je zeker weet dat het goed (en nieuw)  is?
( een beetje zoals Joffry schrijft?)
hoe goed zijn de pads van de AED nog ? mag je "ompluggen" met de LP 12?

Peter

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #24 Gepost op: 17 maart 2011, 20:06:37
nu ben ik niet helemaal thuis in de ambu-protocollen, maar is het niet zo dat het protocol vereist dat je je eigen spullen gebruikt, en ook zelf plakt, zodat je zeker weet dat het goed (en nieuw)  is?
( een beetje zoals Joffry schrijft?)
hoe goed zijn de pads van de AED nog ? mag je "ompluggen" met de LP 12?

Peter
Bij ons is het meestal de AED van de brandweer, die reanimeren vaker dan wij, en hebben dan dus verse defipads..... en bij ons is het idd vastgelegd dat we de defipads indien goed geplaatst overnemen nadat de AED een cyclus heeft afgemaakt...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Bart S

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 18 maart 2011, 17:06:51
Yep, wat JVO zegt. We hebben er zelfs op geoefend om de overname (van brandweer of AED teams) zo goed mogelijk te laten verlopen.

peter h

• Forum gebruiker
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #26 Gepost op: 18 maart 2011, 23:17:54
ehh, maar de ambulance plakt de electroden toch anders dan wij als "leken"?

ik heb begrepen dat de ambulance "voor en achter" plakt, en wij links en rechts?

of is dat alleen als "onze" pads al zijn geplakt, en niet uitwisselbaar zijn? :-\

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 18 maart 2011, 23:21:01
ehh, maar de ambulance plakt de electroden toch anders dan wij als "leken"?

ik heb begrepen dat de ambulance "voor en achter" plakt, en wij links en rechts?

of is dat alleen als "onze" pads al zijn geplakt, en niet uitwisselbaar zijn? :-\

Nee hoor, niet overal. Er zijn wel diensten die het doen maar nog lang niet overal. Wij plakken gewoon aan de voorkant.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

Medicales

• Junior gebruiker
  • **
  • Help(t) hulpverleners helpen!
    • www.medicales.nl
Reactie #28 Gepost op: 10 juni 2011, 19:59:30
Ik weet dat over het algemeen de pads van de politie worden overgenomen (omdat deze, net als de lifepack 12, van medtronic zijn). Natuurlijk zijn er ook corpuls- en ZOLL-monitoren aanwezig op auto's, maar over het algemeen de lifepack. De pads worden, in Hollands-Midden en Haaglanden, over het algemeen opnieuw geplakt.
Medicales is een jong en innoverend bedrijf, dat zich richt op het geven van opleidingen in hulpverlening (EHBO, Eerste Hulp aan Kinderen, EHBDu, immo

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 10 juni 2011, 20:09:53
en bij ons is het idd vastgelegd dat we de defipads indien goed geplaatst overnemen nadat de AED een cyclus heeft afgemaakt...

Inderdaad, zeer recent nog met een AED gereanimeerd. De VZA liet ons de cyclus afmaken, shock toedienen en vervolgens werden de pats gewoon overgenomen. (blijkbaar goed geplakt dus) Maar dat was hier boven al aangegeven...  O0
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.