GRIP 2 Stroomstoring en stankoverlast BP raffinaderij D'Arcyweg - Rotterdam 17-05-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Stroomstoring en stankoverlast BP raffinaderij D'Arcyweg - Rotterdam 17-05-2010  (gelezen 5534 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Het zou me weinig verbazen als ook dit er mee te maken heeft. Ik ruik hier (Boskoop) niks overigens.

In Nieuwerkerk hing wel een vrij penetrante lucht. Ik kan me goed voorstellen dat mensen hebben gebeld vanmorgen, omdat ze dachten aan een gaslek o.i.d.

Even brainstormend:
In dit geval zou een SMS alert ook goed toegepast kunnen worden denk ik. Je kunt hiermee een hoop mensen informeren, zonder paniek te zaaien. Dat scheelt een hoop onrust onder de bevoling en scheelt daardoor ook telefoontjes naar hulpdiensten en milieudienst.
Als je het sirenenet zou activeren denk ik dat je een ander effect bereikt...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Ten eerste een GRIP 3 :P

Ze liggen inderdaag helemaal plat..... Dat wordt de komende week weer hard werken :(
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Ten eerste een GRIP 3 :P

Bron? via p2000 komen we niet verder dan grip 2


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Bron? via p2000 komen we niet verder dan grip 2

Als je het sirenenet zou activeren denk ik dat je een ander effect bereikt...

Ten eerste een GRIP 3 :P

;)


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Publicatiedatum: 17 mei 2010
Rozenburg, 17 mei 2010 – De BP Raffinaderij Rotterdam (BPRR), getroffen door een externe stroomonderbreking.
Maandagochtend even na half vier heeft er zich een stroomonderbreking voorgedaan in het energienetwerk in de Europoort. Bedrijven zoals BP Raffinaderij Rotterdam, Abengoa, TEAM terminal en Shell Terminal zijn hierdoor getroffen.

Doordat de raffinaderij abrupt stil kwam te liggen, waren er met name gedurende de ochtend vanuit de fakkels op de raffinaderij vlammen en rook te zien door het affakkelen van gas. Dit is een standaard veiligheidsprocedure in dit soort situaties die soms ook gepaard kan gaan met stankoverlast, hetgeen maandagochtend helaas het geval was. Wanneer de problemen bij de externe energieleverancier zijn opgelost en de stroomtoevoer is hersteld, kan er begonnen worden met het opstarten van de installaties. Een dergelijk opstartproces kan gepaard gaan met lichte affakkel-activiteiten.

Er hebben zich gelukkig geen persoonlijke ongevallen voorgedaan en er was geen gevaar voor de omwonenden. Desalniettemin betreurt BPRR het zeer dat omwonenden overlast hebben ondervonden van de raffinaderij als gevolg van de externe stroomstoring.

Voor verdere informatie over deze stroomstoring verwijzen wij u door naar de website van de DCMR, www.dcmr.nl.
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Publicatiedatum: 17 mei 2010
(...)
Bron, website o.e.d.?




AGSRIJNMOND

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
    • AGSRIJNMOND
31 juli 2009 gebeurde hetzelfde alleen veel minder stankklachten ;)


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
31 juli 2009 gebeurde hetzelfde alleen veel minder stankklachten ;)

Klopt als een bus, alleen stond de wind anders :P
Het gaat trouwens voorspoedig :)
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


AGSRIJNMOND

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
    • AGSRIJNMOND
Vogels mogelijk oorzaak stroomstoring Botlek

20 mei 2010

De stroomstoring bij BP begin deze week is mogelijk veroorzaakt door vogels. Netbeheerder Stedin sluit niet uit dat vogels het verdeelstation aan de Moezelweg zijn binnengevlogen. Dat zorgde voor kortsluiting.

De spanningsdip die dat opleverde, bracht BP in de problemen. De raffinaderij moest affakkelen waardoor er een stankgolf over de regio trok. Honderden mensen klaagden daarover bij de Milieudienst Rijnmond.

Stedin plaatst nu uit voorzorg een electronische vogelverschrikker bij het verdeelstation. De energiebeheerder laat nog uitzoeken hoe de kortsluiting in het verdeelstation precies heeft kunnen ontstaan.

bron: rijnmond.nl