GRIP 2 Zeer grote brand Bon Bon Catering BV Amsterdamsestraatweg - Naarden 17-05-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand Bon Bon Catering BV Amsterdamsestraatweg - Naarden 17-05-2010  (gelezen 7790 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rbgv

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Zo zijn er wel meer plaatsen in het land met bedrijfsbrandweer binnen de gemeentegrenzen. In 99% van de gevallen is het echter hoogst ongebruikelijk dat zij uitrukken buiten hun eigen terrein. Gebeurt dat in Weesp wel?

Ik heb de bedrijfsbrandweer wel vaker buiten het bedrijfsterrein gezien bij grotere inzetten in Weesp en ook eens bij een OGS inzet. Dus geloof wel dat hun ook buiten hun gebied komen.


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Grote brand in bedrijfspand Naarden

In de nacht van maandag op dinsdag heeft een grote uitslaande brand gewoed in een bedrijfspand van een voormalig cateringbedrijf aan de Amsterdamsestraatweg in Naarden.
Bij de brand zijn geen schadelijke stoffen vrijgekomen. Wel zijn er zwartgeblakerde gipsdeeltjes verspreid tot in Bussum, maar die zijn onschadelijk. De grotere delen op de openbare weg zullen door de gemeente worden opgeruimd. Particulieren kunnen de gipsdeeltje zelf opvegen en in de afvalbak doen.
Er zijn geen gewonden gevallen en naastgelegen panden zijn behouden gebleven. De brandweer laat het pand gecontroleerd uitbranden. De Amsterdamsestraatweg blijft daarom dinsdagochtend nog afgesloten.
RTVNH

"bij de brand zijn geen schadelijke stoffen vrijgekomen" - dit lijkt me weer dichterlijke vrijheid - voor de zoveelste keer. Ik kan me niet voorstellen dat mijn dienstdoende collega dit heeft gezegd. Zelfs toen ik 's morgens over de A1 richting Amsterdam reed, was de stank ter hoogte van de parkeerplaats van Bussum nog bijzonder penetrant, en dat is beslist niet omdat er niets bijzonders in de rook zat.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Ik heb de bedrijfsbrandweer wel vaker buiten het bedrijfsterrein gezien bij grotere inzetten in Weesp en ook eens bij een OGS inzet. Dus geloof wel dat hun ook buiten hun gebied komen.

Yep, die zijn bij bijna elke grote brand in Weesp aanwezig. Hoe heb ik Solvay idd over het hoofd kunnen zien.  :-[


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
p2kflex
20:01:54 18-05-10GROUP-1Pr 1 Nablussing LEEG AMSTERDAMSESTRAATWEG  23 NAARDEN TS831
0703302BRW Naarden (Bevelvoerder)
0703305BRW Naarden (Commandant)
0703310BRW Naarden (Korpsalarm)
0703909BRW Naarden (Lichtkrant)
0704590BRW Naarden (?)
0704998Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (GMS Koppelcode)
0704999Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (Lichtkrant GMK)


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Volgens een ander forum zou 4 panden verder een vuurwerkhandel zitten. :o

De vuurwerkverkoop zit honderd meter verderop aan de overkant van de straat,naast mijn werk.  ;)
En voorzover ik weet is daar buiten de vier verkoopdagen eind van het jaar geen opslag van vuurwerk.
  Ta


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
p2kflex
08:29:55 19-05-10GROUP-1Pr 3 BVD kontakt GMK LEEG AMSTERDAMSESTRAATWEG 23 NAARDEN
0703302BRW Naarden (Bevelvoerder)
0703305BRW Naarden (Commandant)
0703909BRW Naarden (Lichtkrant)
0704590BRW Naarden (?)
0704999Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (Lichtkrant GMK)


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Zo zijn er wel meer plaatsen in het land met bedrijfsbrandweer binnen de gemeentegrenzen. In 99% van de gevallen is het echter hoogst ongebruikelijk dat zij uitrukken buiten hun eigen terrein. Gebeurt dat in Weesp wel?

Het is al even geleden, maar in Leeuwarden verleende de bedrijfsbrandweer van Friesche Vlag (of Friesland Coberco / Campina tegenwoordig) ook assistentie bij zeer grote branden.
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Firegirl112

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Yep, die zijn bij bijna elke grote brand in Weesp aanwezig. Hoe heb ik Solvay idd over het hoofd kunnen zien.  :-[

Omdat het tegenwoordig Abbott is denk ik  ;D

En inderdaad, we staan gewoon in de lijst bij de meldkamer en assisteren voornamelijk bij OGS en grote brand.