Gemeenschappelijke Meldkamer GMK 'De Yp' veiligheidsregio’s Haaglanden én Hollands Midden

Auteur Topic: Gemeenschappelijke Meldkamer GMK 'De Yp' veiligheidsregio’s Haaglanden én Hollands Midden  (gelezen 79047 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Citaat van: richard1074 link=msg=1195573 date=1377549260
Dank voor de info, maar betekent dit dus dat er nog niet volgens de "nieuwe methode"gewerkt wordt (districten/basisteams) ? Als buitenstaander hoor je niet zoveel over die hele reorganisatie namenlijk. Dat duurt dus nog wel even ?
Haha dat kun je wel zeggen ja. Op papier staat alles, maar de feitelijke inrichting.... overigens niet geheel onverwacht, want (prive-mening aan) m.i. is er bewust gekozen om het verwachte aantal bezwaarschriften tegen het nieuwe functiehuis (lees: de functie die dienders in de nieuwe organisatie gaan krijgen) laag te houden. Hierdoor kon op voorhand voldaan worden aan de eis van Opstelten om voor een bepaalde datum de organisatie gereed te hebben. Uiteraard onder een klein voorbehoud, namelijk dat het aantal bezwaren niet veel hoger zou uitpakken. En jawel, het aantal bezwaarschriften blijkt het tienvoudige te zijn. En dus is er meer tijd nodig. En dat is nog politiek uit te leggen ook. Kortom, voorlopig nog veel onzekerheid en onduidelijkheid en m.u.v. de topfuncties, de formele papieren inrichting én de POLITIE-stickers op alle voertuigen, blijft alles voorlopig nog het oude. Zal nog wel een tot twee jaar duren denk ik. (prive-mening uit).  ;)
greetz,  Enrique


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Citaat van: Enrique link=msg=1194263 date=1377178364
Het is wat aan de late kant, maar beter laat dan nooit. De laatste jaren is er volgens mij vrij weinig veranderd in de Haaglandsche roepnummering. Ja, de hondenbrigade is van 0061 (volgens mij) naar 201, 202 enzo gegaan. Voor wat betreft de basisteams en districten in de Eenheid Den Haag gaat het als volgt worden (maar dat zal nog wel heeeel lang duren vermoed ik), waarbij ik tussen haakjes de vermoedelijke bureanummering heb aangegeven:

Districten:
A Den Haag Centrum (10)
B Den Haag West (20)
C Den Haag Zuid (30)
D Zoetermeer - Leidschendam/Voorburg (40)
E Westland - Delft (50)
F Leiden - Bollenstreek (60)
G Alphen aan den Rijn - Gouda (70)

Basisteams:

A1 Jan Hendrikstraat (11, voorheen 12) (het huidige bureau 11 Karnebeek komt te vervallen; dat is nu al in de weekenden en avonden/nachten het geval)
A2 De Heemstraat (12, voorheen 13)
A3 Hoefkade (13, voorheen 14)
B1 Overbosch (21, ongewijzigd)
B2 Loosduinen (22, voorheen 34)
B3 Scheveningen (23, voorheen 22)
B4 Segbroek (24, ongewijzigd)
C1 Laak (31, ongewijzigd)
C2 Beresteinlaan (32, ongewijzigd)
C3 Zuiderpark (33, ongewijzigd)
C4 Leidschenveen-Ypenburg (34, voorheen 35)
D1 Zoetermeer (41, voorheen 51)
D2 Leidschendam-Voorburg (42, voorheen 73)
D3 Wassenaar (43, voorheen 71)
D4 Pijnacker-Nootdorp (44, voorheen 83)
E1 Rijswijk (51, voorheen 61)
E2 Westland (52, voorheen 63)
E3 Delft (53, voorheen 81)
F1 Bollenstreek Noord (61)
F2 Katwijk (62)
F3 Noordwijk (63)
F4 Leiden Noord (64)
F5 Leiden Zuid (65)
F6 Leiden Midden (66)
G1 Alphen aan den Rijn (71)
G2 Kaag en Braassem (72)
G3 Gouda (73)
G4 Waddinxveen / Zuidplas (74)
G5 Krimpenerwaard (75)
Betekent dit dat de eenheden van Haaglanden ook kunnen meeluister op Noodhulp Hollands Midden ? Want de hondengeleiders die reiken inmiddels al verder uit , of op dit moment alleen de speciale eenheden als ME , Hondengeleiders en dergelijke.
That's just the way it is.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Volgensmij heb je dit al eerder gevraagd en het antwoord is ja. Ze luisteren mee, ik heb al een aantal keer gehad dat er een hondengeleider uit HM meereed en andersom.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Dacht dat ook , maar niet in dit topic in ieder geval. Betekent dit dat er een extra mobilofoon inzit , of kunnen alleen de hondengeleiders schakelen ?
That's just the way it is.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Citaat van: Mahad link=msg=1206131 date=1380655404
Dacht dat ook , maar niet in dit topic in ieder geval. Betekent dit dat er een extra mobilofoon inzit , of kunnen alleen de hondengeleiders schakelen ?
Ik heb zo'n vermoeden dat dit via de porto gaat. Mobi op HGL, en de porto's op bv een bureaukanaal en HM (Haagse hondengeleiders rijden dubbelbemand/-behond).
greetz,  Enrique


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: Enrique link=msg=1206170 date=1380663719
Ik heb zo'n vermoeden dat dit via de porto gaat. Mobi op HGL, en de porto's op bv een bureaukanaal en HM (Haagse hondengeleiders rijden dubbelbemand/-behond).
"Wilt u op verzoek van de meldkamer Hollands-Midden u daar even inmelden, u hoort daar nader" is ook nog een optie. Heb het wel eens bij een andere eenheid gehoord (niet regio-eenheid maar voertuig-eenheid).


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Nee ze werken met 2 porto's of iig een extra porto (van de andere regio) in de auto, althans dat was toendertijd zo. Ik denk dat ze onderhand (of in de toekomst) e.e.a. op een andere manier gaan oplossen.

In principe kan iedereen schakelen naar een zgn 'inrap' kanaal van een andere regio/eenheid; je kunt alleen niet direct live meeluisteren met de meldkamer. Daarvoor moet je eerst gekoppeld worden.
Als ik nu schakel naar inrap Amsterdam en ik ga praten hoort de centralist van Amsterdam dit wel, hij kan mij dan vervolgens naar een speciaal kanaal of zelfs de noodhulp slepen. Zo kun je dat met iedere regio doen, zelfs met de Belgen.

De mobi blijft in principe altijd op je eigen regio ivm AVLS.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
De eerder hier door mij genoemde bureaunummering is niet langer vermoedelijk; bij deze bevestigd. En zolang het huidige b11 (karnebeek) nog operationeel is wordt dat b14.
greetz,  Enrique


richard1074

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Citaat van: Enrique link=msg=1207137 date=1380906680
De eerder hier door mij genoemde bureaunummering is niet langer vermoedelijk; bij deze bevestigd. En zolang het huidige b11 (karnebeek) nog operationeel is wordt dat b14.
Aha, dank voor de info. Wanneer wordt dit ingevoerd ? Zal nog wel een paar maanden duren zeker ?


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Citaat van: richard1074 link=msg=1207466 date=1381008510
Aha, dank voor de info. Wanneer wordt dit ingevoerd ? Zal nog wel een paar maanden duren zeker ?
Dát stond er niet bij  ;) geen idee!
greetz,  Enrique