Gemeenschappelijke Meldkamer GMK 'De Yp' veiligheidsregio’s Haaglanden én Hollands Midden

Auteur Topic: Gemeenschappelijke Meldkamer GMK 'De Yp' veiligheidsregio’s Haaglanden én Hollands Midden  (gelezen 80420 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1225219 date=1386093208
Wat bedoel je met deze post? Als je goed kijkt zie je dat er een DPH mee wordt gealarmeerd. Naast deze DPH worden twee TS gealarmeerd. Ik heb het vermoeden dat dit een speciaaltje is. Of de 2e TS is in verband met de bebouwing aldaar of voor de DPH. Maar goed zeg jij maar wat je bedoelde.

Waarom ik dit plaatste? Om jou een beetje te plagen ;) Had ook wel verwacht dat dit een speciaaltje zou zijn, maar ik ben dan wel benieuwd wat dit IV triggert. Er is immers geen sprake van een huisnummer, dus GMS kan er geen object aan koppelen. Wellicht op basis van "winkel"?


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Nou je hoeft niet mij te plagen hoor. Je wekt hierdoor alleen maar irritatie op en kunnen discussie vervelend worden. GMS werkt volgens mij niet alleen op huisnummerniveau maar ook op straatnaam- en wijkniveau. Als dus bv in 1 straat de waterwinning slecht is alarmeer je voor deze hele straat extra materieel. Is dit in meerdere straten doe je dit op wijkniveau (of "vakniveau" volgens de vakken van de KVT).

Citaat van: Hunter link=msg=1225246 date=1386096449
Waarom ik dit plaatste? Om jou een beetje te plagen ;) Had ook wel verwacht dat dit een speciaaltje zou zijn, maar ik ben dan wel benieuwd wat dit IV triggert. Er is immers geen sprake van een huisnummer, dus GMS kan er geen object aan koppelen. Wellicht op basis van "winkel"?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Ah, weer wat geleerd O0


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1225235 date=1386094613
Geen idee, maar jij kan vast wel een paar redenen verzinnen. En mail anders naar info@brandweer.vrhm.nl
Nee sorry, ik hoef niet te verzinnen ik had gehoopt dat jij met het antwoordt kon geven. Je hebt het zelf over een "speciaaltje", dan ga ik er vanuit dat je er meer van weet. ::)


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Waarom stel je de vraag dan? Ik kan geen antwoord geven, je wilt het niet verzinnen of de vraag stellen aan de BHM. Dan moet je de vraag ook niet stellen. En vooral niet zeuren achteraf.

Citaat van: Peter71 link=msg=1225333 date=1386107451
Nee sorry, ik hoef niet te verzinnen ik had gehoopt dat jij met het antwoordt kon geven. Je hebt het zelf over een "speciaaltje", dan ga ik er vanuit dat je er meer van weet. ::)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Sinds 05-12-2013 is in Haaglanden blijkbaar de bevelvoerder niet meer apart in de alarmering, en sinds vanmorgen zijn de voertuiggebonden capcodes voor O&N ook weer uit de roulatie. Twee capcode's minder in de alarmeringen dus bij de Haagse kazerne's.

p2kflex
18:02:46 04-12-13GROUP-1P 1 Brandmelding OMS (VK: 15) Swaenehove Gebouw 3 Heiloostraat 296 DHG 7730
1500105BRW Haaglanden (Den Haag Loosduinen) (Bevelvoerder)
1500505BRW Haaglanden (Den Haag Loosduinen) (Lichtkrant)
1500633BRW Haaglanden (Den Haag Loosduinen) (TS 7730)
p2kflex
03:52:35 05-12-13GROUP-1P 2 Meting (Soort lucht: koolmonoxide/CO) (VK: 16) Notenstraat 11 DHG 7730
1500505BRW Haaglanden (Den Haag Loosduinen) (Lichtkrant)
1500633BRW Haaglanden (Den Haag Loosduinen) (TS 7730)
p2kflex
15:02:09 01-01-14GROUP-1P 2 Buitenbrand afval/rommel Ambachtsgaarde 76 thv DHG 7730
1500505BRW Haaglanden (Den Haag Loosduinen) (Lichtkrant)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
RAV Hollands Midden @ambulancehm
Morgen verhuist onze meldkamer naar nieuwe lokatie de Yp. De ene deur gaat dicht en de andere gaat open. Goede start voor alle medewerkers!
9:28pm · 26 May 2014


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Eén meldkamer voor hulpdiensten Haaglanden en Hollands Midden

http://www.politie.nl/nieuws/2014/mei/27/06-den-haag-een-meldkamer-voor-hulpdiensten-haaglanden-en-hollands-midden.html
Laatste update: 27-05-2014 | 12:37

Den Haag - Vanaf dinsdag 27 mei wordt de hulpverlening van politie, brandweer en ambulance in de veiligheidsregio’s Haaglanden én Hollands Midden, gecoördineerd en aangestuurd vanaf de Gemeenschappelijke Meldkamer in Den Haag. De gemeenschappelijke meldkamer van de regio Hollands Midden aan de Rooseveltstraat in Leiden sluit daarmee haar deuren.

Nieuwe ultramoderne meldkamer
De Gemeenschappelijke Meldkamer in Den Haag is een van de nieuwste en modernste meldkamers
in Nederland. De meldkamer is gehuisvest in ‘de Yp’, het politietrainingscentrum in Ypenburg
(Den Haag). De hulpdiensten in de veiligheidsregio Haaglanden werken al sinds 12 maart 2013 vanaf de nieuwe meldkamer. Vanaf dinsdag 27 mei komen daar de hulpdiensten van Hollands Midden bij. Daarmee groeit het werkgebied van de meldkamer van 1 miljoen naar 1,75 miljoen inwoners. Op de meldkamer is plek voor 54 centralisten. Opvallend element in de gemeenschappelijke meldkamer (GMS) is de speciaal ontworpen meldkamertafel met vier beeldschermen.



Hulpdiensten gezamenlijk op één meldkamer
In de Gemeenschappelijke Meldkamer in Den Haag zijn gevestigd:

De meldkamer van Politie Eenheid Den Haag;

De meldkamer van Brandweer Haaglanden (onderdeel van de Veiligheidsregio Haaglanden) en de Brandweer Hollands Midden (onderdeel van de Veiligheidsregio Hollands Midden).

De meldkamer Ambulancezorg Haaglanden (onderdeel van de Veiligheidsregio Haaglanden) en de meldkamer Ambulancezorg Hollands Midden (onderdeel van de Veiligheidsregio Hollands Midden).

Bij de Gemeenschappelijke Meldkamer in Den Haag komen alle meldingen binnen via alarmnummer 1-1-2 van incidenten en calamiteiten die zich voordoen in de veilgheidsregio’s Haaglanden en Hollands Midden. Daarnaast komen op de meldkamer ook de meldingen van particulieren alarmcentrales (PAC’s), Burgernet, Amber Alert en NL Alert binnen. De centralisten van de meldkamer nemen meldingen aan en sturen de hulpdiensten aan die in het verzorgingsgebied aan het werk zijn.



Landelijke meldkamer organisatie (LMO)
Het Rijk heeft in 2012 besloten dat het aantal meldkamers in Nederland teruggebracht wordt van 22 naar 10. De verhuizing van de meldkamer Hollands Midden naar de Gemeenschappelijke Meldkamer in Den Haag was al eerder in gang gezet.

Veiligheidsregio Haaglanden
Het werkgebied van de Veiligheidsregio Haaglanden omvat de volgende negen gemeenten: Delft, Den Haag, Leidschendam-Voorburg, Midden-Delfland, Pijnacker-Nootdorp, Rijswijk, Wassenaar, Westland en Zoetermeer. In deze regio wonen 1 miljoen inwoners.

Veiligheidsregio Hollands Midden
Het werkgebied van de Veiligheidsregio Hollands Midden omvat de volgende 25 gemeenten: Alphen aan den Rijn, Bergambacht, Bodegraven-Reeuwijk, Boskoop, Gouda, Hillegom, Kaag en Braassem, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Lisse, Nederlek, Nieuwkoop, Noordwijk, Noordwijkerhout, Oestgeest, Oudekerk, Rijnwoude, Schoonhoven, Teylingen, Vlist, Voorschoten, Waddinxveen, Zoeterwoude en Zuidplas. In deze regio wonen ruim 750.000 inwoners.

Foto('s) politie.nl
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
p2kflex
10:14:10 27-05-14GROUP-1Een laatste vriendelijke groet van de GMK Leiden. vanaf heden wordt u bediend vanaf de Yp Den Haag !!
1504000BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Regionaal - Proefalarm)
p2kflex
10:34:38 27-05-14-ALPHA-Gemeenschappelijke meldkamer Hollands Midden vanaf nu operationeel vanuit de Yp
1500000BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Regionaal - Proefalarm)
p2kflex
10:39:25 27-05-14GROUP-1Gemeenschappelijke meldkamer Hollands Midden vanaf nu operationeel van uit de Yp.
1504000BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Regionaal - Proefalarm)
Samen sterk in de hulpverlening!


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Ben benieuwd of het alarmeren van de brandweer voor (bijna) elke aanrijding met letsel met een auto in Hollands Midden ook gaan plaatsvinden net als in Haaglanden.