GRIP 1 Zeer Grote Brand militaire oefenterrein Leusderheide - Leusden 19-05-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer Grote Brand militaire oefenterrein Leusderheide - Leusden 19-05-2010  (gelezen 10727 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
En vanavond waren verschillende oefeningen natuurbrandbestijding gepland. Deze gaan zoals te verwachten is niet door ;)
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


just me

  • Boa OV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
AMSTERDAM -  Op het militaire oefenterrein op de Leusderheide is woensdag een zeer grote natuurbrand uitgebroken. Volgens een woordvoerder van de brandweer zijn inmiddels acht brandweerwagens in actie om het vuur te bestrijden. Het gaat om een bosachtig terrein met heide en bos. De rook is inmiddels tot in Utrecht te zien.
Automobilisten die over de A28 reden en veel rook zagen, belden de brandweer. De omvang van de brand is nog onduidelijk, wel zijn de hulpdiensten met groot materieel uitgebroken.

LATER MEER




bron: telegraaf.nl


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
p2kflex
20:13:16 19-05-10GROUP-1P 1 NATUURBRAND<45 KOLONEL H.L. VAN ROYENWEG LDN (Classificatie: zeer grote brand) (GRIP: 0) Eenh:
ZGB0706001BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode)
ZGB0709531BRW Veiligheidsregio Utrecht (Coördinator Informatievoorziening ROT)
ZGB0709608BRW Veiligheidsregio Utrecht (Piket BGC - Bureau Gemeentelijke Crisisbeheersing)
ZGB0709609BRW Veiligheidsregio Utrecht (Persvoorlichter DA 835 Regio)
ZGB0709615BRW Veiligheidsregio Utrecht (Beheer)


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Natuurbrand op De Leusderheide  

LEUSDEN - Op het militair oefenterrein De Leusderheide in Leusden heeft woensdagavond een forse natuurbrand gewoed. De brand woedde in een gebied van zeshonderd bij achthonderd meter.
De brandweer nam geen enkel risico en liet ongeveer twintig brandweerwagens uit de regio komen, zei een brandweerwoordvoerder.
Hij gaat er vooralsnog van uit dat er geen sprake is van brandstichting. De marechaussee onderzoekt nog de exacte oorzaak van de brand.
De brand woedde in de buurt van de A28 en werd gemeld door automobilisten die op de snelweg reden en rook zagen. Het Korps landelijke politiediensten heeft de snelweg niet afgesloten.

 

bron: www.nu.nl


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
p2kflex
20:56:46 19-05-10GROUP-1De COH container mag weer worden opgehaald. Bij voorbaat dank
0707044BRW IJsselstein (Bevelvoerder)
0707045BRW IJsselstein (Bemanning AL 915 - HA 916)
0707359BRW De Waarden (Lopik) (?)


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
TANKAUTOSPUITEN:

643 IBL Leusden
649 Leusden
641 Woudenberg
634 Amersfoort
762 Maarsbergen
713 Zeist
813 Driebergen
822 Doorn
852 Leersum
742 Soest
741 Soest
613 Bilthoven
610 Bilthoven
843 Wijk bij Duurstede
733 Baarn
862 Amerongen
582 Elst
647 Leusden 4x2
648 Achterveld 4x2
644 Woudenberg 4x2

Overige
771 Baarn HV
699 Bilthoven VC
687 Amersfoort + COH
916 Ijsselstein + COH
767 Soest + waterbak
Woudenberg watervulbak
609 Bilthoven OvD
699 Leusden OvD
616 Bilthoven DB
3x Dienstauto regio

OvdG 812 + Motorambu


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Tsja, helaas geen foto's van ons, want er was niet bij in de buurt te komen. Bij vertrek uit Den Dolder zagen we de rookwolken al en we kwamen tegelijk met de 613 van Bilthoven aan bij in 'ingang' (waar de vorige keer de natuurbrand ook gemeld was) van de Leusderhei. Vorige keer mochten we door van de marechaussee, maar nu (begrijpelijk uiteraard) niet. Verder kwamen binnen 3 minuten zo'n 6 tankautospuiten en de HV Baarn en COH/ABH (ik kon het niet goed zien) aan. Wel indrukwekkend om te zien, dat zeker :)

Maar dus geen fotootjes van ons. Ik zag al wel een vijftal foto's op RTVUtrecht staan ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Kijk, dat zijn de inzetten :)

als 2e TS ter plaatse van (daarna) een heleboel. Vuur zat er flink op, was aan het begin weinig meer te beginnen anders dan water erop.

Was redelijk druk met pers al zeg ik het zelf....


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Hierbij twee foto's.

(jullie zullen de extra copyright wel niet leuk vinden maar ik vind het wel best, kijkend naar het beperkte aantal foto's wat er van het vuur gemaakt kon worden)



Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl