aanschaf apparatuur, en regelgeving

Auteur Topic: aanschaf apparatuur, en regelgeving  (gelezen 5065 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #10 Gepost op: 24 mei 2010, 01:23:04
Er is toch ook nog zoiets als 'wie betaalt, die bepaalt"?

In dit geval niet. Het landelijk RK is de vergunninghouder en die kunnen aanvullende eisen stellen aan de gebruikers.
"Gewoon" tweedehands apparatuur aanschaffen of laten doneren, programmeren zoals ze geprogrammeerd dienen te worden en daarna type, serienummer of wat dan ook noteren.
Kan je klauwen vol met geld schelen.
Bij onze vereniging was het invullen van "tweedehands apparatuur" voldoende om de zendmachtiging te krijgen.
Als je zelf de vergunning aanvraagt kan je dat inderdaad doen. Ik ken de exacte vergunning van het RK niet, maar het RK kan dus wel degelijk eisen stellen, aan de gebruikers die HUN vergunning gebruiken.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #11 Gepost op: 10 oktober 2010, 00:13:31
Wij hebben een 4 tal PMR kenwood TK3202 aangeschaft. werken perfect !!

In dit geval niet. Het landelijk RK is de vergunninghouder en die kunnen aanvullende eisen stellen aan de gebruikers. Als je zelf de vergunning aanvraagt kan je dat inderdaad doen. Ik ken de exacte vergunning van het RK niet, maar het RK kan dus wel degelijk eisen stellen, aan de gebruikers die HUN vergunning gebruiken.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #12 Gepost op: 11 oktober 2010, 18:20:16
Technisch werkt het ook prima. Ik kan met mijn amateur porto ook gewoon de rode kruis porto's ontvangen. Het gaat er om, dat een vergunninghouder eisen kan stellen aan zijn eindgebruikers met betrekking tot de apparatuur die gebruikt wordt. Ik ken de exacte vergunningsvoorwaarden van het RK niet. Tot dat iemand mij die vergunning kan laten zien, waar in staat dat je vrij bent om zelf apparatuur aan te schaffen voor het gebruik op RK kanalen, zal ik dit dus ook blijven herhalen.  8)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken