Zeer Grote Brand woning Jonckbloetplein - Den Haag 21-05-2010

Auteur Topic: Zeer Grote Brand woning Jonckbloetplein - Den Haag 21-05-2010  (gelezen 5018 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #10 Gepost op: 21 mei 2010, 14:02:51
p2kflex
14:02:22 21-05-10 ALPHA Prio 1  6130 Aflos naar kazerne Loosduinen voor aflos ivm ZGB.
1500352BRW Westland (Wateringen) (Korpsalarm)


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #11 Gepost op: 21 mei 2010, 14:07:30
p2kflex
14:07:07 21-05-10GROUP-2Prio 1 MET DRANK GV Jonckbloetplein  43 Kazerneaanvulling (soort pand: woning) (Zeer grote brand: ja) 7783
ZGB1500010BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Monitorcode)
ZGB1500105BRW Den Haag (Loosduinen) (Bevelvoerder)
ZGB1500505BRW Den Haag (Loosduinen) (Lichtkrant)


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #12 Gepost op: 21 mei 2010, 14:09:40
p2kflex
14:08:59 21-05-10GROUP-1Prio 1 met drank GV Jonckbloetplein 43 Kazerneaanvulling (soort pand: woning) (Zeer grote brand: ja) 1182
ZGB1500010BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Monitorcode)
ZGB1500440BRW Wassenaar (AB / Logistiekvoertuig)
ZGB1500524BRW Wassenaar (Lichtkrant)


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #13 Gepost op: 21 mei 2010, 14:12:57
Appart live verslag op Den Haag FM, buurvrouw van de woning waar de brand is begonnen zegt dat ze om half 1 de brandweer heeft gebeld dat het huis van de buren in de brand stond, en de brandweer schijnbaar niet kwam. Een uur later heeft ze nog eens gebeld (half 2 dus) en toen kwamen ze wel.. zal ook niet alles van kloppen lijkt mij..  ::)


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #14 Gepost op: 21 mei 2010, 14:13:36
ben ook verbaasd aan het luisteren, zal de schrik wel zijn
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #15 Gepost op: 21 mei 2010, 14:14:58
Appart live verslag op Den Haag FM, buurvrouw van de woning waar de brand is begonnen zegt dat ze om half 1 de brandweer heeft gebeld dat het huis van de buren in de brand stond, en de brandweer schijnbaar niet kwam. Een uur later heeft ze nog eens gebeld (half 2 dus) en toen kwamen ze wel.. zal ook niet alles van kloppen lijkt mij..  ::)

Ze verteld wel weer de zwakte van onze hulpverlening. Blijkbaar staat haar huis mede in de brand, maar ze wordt niet gehoord. Niemand heeft aandacht voor haar terwijl zij met een klein kind haar huis vernietigd ziet worden........ (Overigens klinkt ze wel behoorlijk rustig voor iemand die zijn huis in vlammen op ziet gaan)

Wel een mooie quote: De apparaten uit de stekker gehaald
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #16 Gepost op: 21 mei 2010, 14:15:24
p2kflex
14:14:52 21-05-10-ALPHA-A1 2523AS 43 Jonckbloetplein 43 GV 39811 (soort pand: woning) (Zeer grote brand: ja)
ZGB1520084MotorAmbu 15-384 (Ambulance Motorondersteuning)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


jelle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Reactie #17 Gepost op: 21 mei 2010, 14:19:28
Appart live verslag op Den Haag FM, buurvrouw van de woning waar de brand is begonnen zegt dat ze om half 1 de brandweer heeft gebeld dat het huis van de buren in de brand stond, en de brandweer schijnbaar niet kwam. Een uur later heeft ze nog eens gebeld (half 2 dus) en toen kwamen ze wel.. zal ook niet alles van kloppen lijkt mij..  ::)

Waarom niet? Ik heb ook weleens 112 gebeld voor een toen al uitslaande brand. Dat was zondag ochtend even voor 6 uur in een garage. Ruim een half uur later kwam de brandweer. In de krant stond dat de politie het vuur heeft ontdekt. Later heb ik bij de ambulance ook al eens gehad dat we een tweede keer moesten bellen. Ik vind dat dit niet ontkent moet worden, maar doe er wat mee als je hier over gaat.


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #18 Gepost op: 21 mei 2010, 14:22:34
Waarom niet? Ik heb ook weleens 112 gebeld voor een toen al uitslaande brand. Dat was zondag ochtend even voor 6 uur in een garage. Ruim een half uur later kwam de brandweer. In de krant stond dat de politie het vuur heeft ontdekt. Later heb ik bij de ambulance ook al eens gehad dat we een tweede keer moesten bellen. Ik vind dat dit niet ontkent moet worden, maar doe er wat mee als je hier over gaat.
Tuurlijk, het zal vast wel is gebeuren, alleen het feit dat het 'een uur later' zou zijn, kan bijna niet natuurlijk. Als er om half 1 brand is in een woning, dan moet er toch zeker na 10 minuten nog iemand zien dat het huis in brand staat, een huis brand echt geen uur voordat ook maar iemand door heeft dat het brand, zeker niet in de straat waar op dit moment de brand woedt.  O0


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #19 Gepost op: 21 mei 2010, 14:36:41
Grote brand Jonckbloetplein Den Haag


Den Haag - Rond half twee vanmiddag is er brand uitgebroken op het Jonckbloetplein. Er zou dikke zwarte rook te zien zijn.

De brand is ontstaan in een woning op de 4e woonlaag en een naastgelegen woning is daardoor ook in brand komen te staan. Enkele ondergelegen woningen hebben rook- en/of waterschade opgelopen. Er zijn vooralsnog geen meldingen van gewonden.

Inmiddels heeft de brandweer om 13:56 het nader bericht "Zeer grote brand" gegeven.De brandweer heeft tot nu toe minimaal 6 tankautospuiten ingezet, twee redvoertuigen en een groot aantal ondersteunende voertuigen, zoals voertuigen ten behoeve van het grootschalig watertransport.
De tramlijnen 16,17 en 18 zijn gestemd, omdat de Goeverneurlaan in beide richtingen geheel is afgesloten. De lijnen 16 en 17 zijn tot nader order helemaal stil gelegd, omdat er bij station Moerwijk eveneens een ongeval heeft plaatsgevonden.

Voor de kazerne's Centrum en Pijnacker-Nootdorp is een Kazerneaanvulling gevraagd, dit houdt in dat alle beschikbare personeel die kant op gaat om de kazernes te gaan herbezetten. De tankautospuit van kazerne Wateringen is tijdelijk gestationeerd op kazerne Loosduinen ten behoeve van de dekking.

De brand trekt zeer veel belangstellenden. Niet in het minst omdat de zware rook tot in Ypenburg te zien was.
Nadere berichtgeving volgt, evenals foto's. Meerdere van onze fotografen en filmers zijn ter plaatse.



Bron: http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/1-branden/3477-grote-brand-jonckbloetplein-den-haag
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)