Gebruik van transportboeien

Auteur Topic: Gebruik van transportboeien  (gelezen 16279 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #60 Gepost op: 19 mei 2012, 11:24:51
Wordt die altijd omgedaan???

Jep ! Bij ons wel iig. Is bovendien nog een tweede 'veiligheid' los van de transportboeien.

Even een gedachtespinsel: Ik vervoer een arrestant die niet geboeid is. Hij zit dus onvrijwillig in mijn dienstvoertuig, maar werkt op zich gewoon mee. Echter, weigert hij de gordel om te doen. Ik geef aan dat ik met een minuut ga rijden en dat hij de gordel om moet doen en dat ik anders een bekeuring aan hem uitschrijf voor het niet dragen van de gordel.... Kan/mag dat?  :P

Ja kan/mag je voor schrijven. Vraag me alleen af of - indien hij in bezwaar gaat - de rechter het verwijt niet bij de politie gaat leggen. Iets in de trend van 'dan had U maar niet moeten gaan rijden' . Zie ik ze wel voor aan hier in Nederland  :-\

Kom ik toch weer terug met mijn redenatie om de wetgeving aan te passen, zodat elke vd bij het transport in een voertuig geboeid wordt.
Krijg je achteraf geen gezeur van onwettig en overdreven.
We moeten onze handhavers beschermen die ons beschermen. O0



Ik begreep dat dat er dus aan zit te komen, gelukkig!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #61 Gepost op: 26 mei 2012, 23:37:57
@Rutger - Ik begrijp je, maar de fouillering die jij bedoelt bij evenementen en vliegveld kun je niet vergelijken met die bij ons, die is namelijk niet verplicht. OK, als je niet meewerkt mag je het terrein niet op, of mag je niet meevliegen... maar los daarvan heeft het geen consequenties, wettelijk gezien is die dus vrijblijvend. Een fouillering bij ons is dat niet, en daar zit het grote verschil in.

Ik ben bekend met de veiligheidsfouillering en de private fouillering.
Ik bedoel alleen maar aan te geven dat het fouilleren steeds meer van deze tijd is. Mensen begrijpen dat het bedoeld is voor de veiligheid. ik verwacht dat het fouilleren van iedere verdachte voorgaand aan het vervoer niet veel weerstand zal opleveren.