Wonen in je werkgebied als agent?

Auteur Topic: Wonen in je werkgebied als agent?  (gelezen 12816 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GWB Foxtrot

  • KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #50 Gepost op: 26 mei 2012, 09:35:54
Woon in 1300, werk in 2700.

Er is mij altijd vertelt dat je goed moet nadenken voor je gaat wonen waar je werkt, in onze tak van sport..

Keuze was trouwens makkelijk. Gezien het totale gebrek aan woonhuizen in mijn regio.  ;)


Het reizen in uniform is een topic opzich....


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #51 Gepost op: 26 mei 2012, 09:41:32
Het reizen in uniform is een topic opzich....

Wat er volgens mij trouwens niet is ... hmmmm.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #52 Gepost op: 26 mei 2012, 09:42:48


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #53 Gepost op: 26 mei 2012, 10:05:45
Iets soortgelijks:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=34688.0

Je was me net voor Dinges.... topictitel is net anders ... maar komt op het zelfde neer.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #54 Gepost op: 26 mei 2012, 11:11:21
Bedankt voor al jullie reacties. Heel verhelderend! Ik woon zelf in de kaasstad in het Groene Hart (vandaar ook mijn username), maar denk inderdaad dus dat ik niet daar wil gaan werken, ookal ben ik 'slechts' (of misschien 'juist') vrijwilliger (als alles doorgaat). Misschien wel in het zelfde district of is dat ook niet handig?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #55 Gepost op: 26 mei 2012, 20:00:20
Ik woon in de Baarsjes en werk in Oud Zuid, 10 minuten fietsen en tijdens noodhulp kom ik wel eens in west.
Over het algmeen zijn er in Amsterdam genoeg collega's op straat, en als je dan van ver moet komen is er vaak iemand eerder ter plaatse.
Dit is mijn laatste bureau tijdens mijn opleiding, en heb toch besloten dat het te dichtbij is voor een permanente plaatsing.
Ik ben gek op Amsterdam, maar om nou vaak op dezelfde plaatsen je werkzaamheden uit te voeren als je vrije tijd door te brengen (Vondelpark bijv) gaat me te ver.
et Voila


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #56 Gepost op: 27 mei 2012, 02:05:59
Ik ben geboren en getogen in de PL1300 en ben daar nu ook zo'n 10 jaar werkzaam. Heb er dan ook een zwerftocht door gemaakt van verkeer, binnenstad en het dristrict 3 (oost/zuid-oost en Diemen Ouder-Amstel).
Ik werken en wonen binnen de regio heb ik geen moeite mee. Maar ik heb ook een tijdje gewerkt in mijn voormalige woonplaats waar ik getogen ben. Dat bezorgde toch wel tot vreemde situatie's. Gelukkig is het een dorpje van ons kent ons en wisten de meeste al watvoor werk ik doe. Maar ik wil er toch echt niet meer werken en ook niet in mijn huidige woonplaats. Het komt dat toch wel iets te dichtbij allemaal.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #57 Gepost op: 27 mei 2012, 08:11:44
Zelfs bij de woningcorporatie waar ik werkte kozen medewerkers er voor om niet in hun woonplaats te gaan werken, maar een ander gebied.
Heeft wsl ook met veiligheid te maken? Toen ik nog voor een beveiligingsbedrijf werke werd ik ook niet op projecten in eigen woonplaats gezet, om die reden. Zo was er eens een klus in eigen woonplaats waar ik met defiets heen kon, geen reiskosten dus prima voor de opdrachtgever. Dat scheelt, maar toch kreeg ik niet de inzet. Iemand uit de andere kant van Limburg kwam.
De mensen kennen je, is het uitgangspunt vd baas, en als er eens wat is willen we het risico van wraakacties in je privé vermijden. Gelukkig valt dat kennen nogal mee, ik ben niet zo bekend hoogstens in de straat en de buurtsuper, de familie, vrienden wonen ook in directe kring, dus.....
Maak ook nooit woonplaats bekend. Tja, Limburg is lang uitgerekt en daarin ergens zit ik.
Heb ooit 1VKR klus gedaan in eigen woonplaats, maar dat was een noodklus. Daar moest zo snel mogelijk iemand heen naar dat incident, binnen 15 min, dus de baas had geen andere keus dan mij er neer te poten. Eindelijk eens op de fiets naar inzet. 098uo


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #58 Gepost op: 27 mei 2012, 08:37:51
Als je toen op je donder kreeg van de dorpsagent, keek de rest van het dorp je met de nek aan...

De dorpsagent kreeg links en rechts een kop koffie aangeboden, als ie voor je deur stond. Andere tijden...
Ja idd, de tijd van "Bromsnor en malle Pietje"  is echt voorbij.
Hoewel tegen sommige chauffeurs moet je wel eens bromsnorrig doen willen ze doorrijden... ;D


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #59 Gepost op: 27 mei 2012, 23:40:17
Ik zelf zou persoonlijk (liever) niet in mijn eigen regio willen wonen.

Ik woon in regio 1200 en werk in 1300.

same here. Goed te doen!