Wonen in je werkgebied als agent?

Auteur Topic: Wonen in je werkgebied als agent?  (gelezen 13175 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Gepost op: 21 mei 2010, 22:51:56
offtopic: Als iedereen binnen 20 KM van zijn werk zou (moeten) wonen zou het file probleem opgelost zijn in de ochtend en avondspits... ::) ;) Zou waarschijnlijk ook beter zijn voor de sociale samenhang en opleidingspeil in een stad... Bespaart de samenleving heel wat geld...  :)

Moet je als politieagent ook echt willen ....
In de supermarkt staan met vrouw en kinderen naast iemand die je gisteren hebt aangehouden.
Je kinderen in de klas bij een kind wiens vader/moeder veelpleger is en jouw via het werk kent ....

Ideaal ....


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2010, 22:54:26
Moet je als politieagent ook echt willen ....
In de supermarkt staan met vrouw en kinderen naast iemand die je gisteren hebt aangehouden.
Je kinderen in de klas bij een kind wiens vader/moeder veelpleger is en jouw via het werk kent ....

Ideaal ....

Hoe zat dat dan vroeger met de ouderwetse dorpsagent? ::) ???


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2010, 23:05:43
Hoe zat dat dan vroeger met de ouderwetse dorpsagent? ::) ???

Als je toen op je donder kreeg van de dorpsagent, keek de rest van het dorp je met de nek aan...

De dorpsagent kreeg links en rechts een kop koffie aangeboden, als ie voor je deur stond. Andere tijden...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2010, 23:17:05
Hoe zat dat dan vroeger met de ouderwetse dorpsagent? ::) ???

''Vroeger''' werd er wel eens een raam ingegooid bij de dorpsagent, echter werd de dader 9 v/d 10 keer wel gepakt.
Tegenwoordig worden prive-auto's in de fik gestoken, woningen belaagd, partners gestalkt en weet ik veel wat allemaal.

Ik denk dat ik niet de enige ben die absoluut niet in mijn eigen omgeving wil werken  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2010, 00:14:20
''Vroeger''' werd er wel eens een raam ingegooid bij de dorpsagent, echter werd de dader 9 v/d 10 keer wel gepakt.
Tegenwoordig worden prive-auto's in de fik gestoken, woningen belaagd, partners gestalkt en weet ik veel wat allemaal.

Ik denk dat ik niet de enige ben die absoluut niet in mijn eigen omgeving wil werken  ::)

mee eens, absoluut ! ik ga zeker weten niet in me eigen woonomgeving werken, al zou me salaris 20x verhoogd worden, absoluut niet


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2010, 17:12:12
Toen ik de buurtregisseur van de Bijlmer sprak zei hij dat ook: prachtige buurt om in te werken, maar alstjeblieft niet om zelf in te wonen ;)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2010, 17:28:30
Moet je als politieagent ook echt willen ....
In de supermarkt staan met vrouw en kinderen naast iemand die je gisteren hebt aangehouden.
Je kinderen in de klas bij een kind wiens vader/moeder veelpleger is en jouw via het werk kent ....

Ideaal ....
Tot een jaar of 15 geleden was het niet anders, in ieder geval bij de RP. En toen ging het ook...  :)


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2010, 17:32:20
Toen nog wel. 3 van de oudste brigadiers wonen en werken al 30 jaar in Amstelveen. Geen probleem want die zitten meestal binnen en zijn niet zo heel bekend bij de vervelende jeugd.
Ik was 17 toen ik bij de Politie begon, net van m'n middelbare school af. Ik zag mezelf echt niet binnen een half jaar een bromfietscontrole voor de deur van mn middelbare school doen. Lekker ver weg, geen gedoe. (Of ze rijden achter je aan maar dat is weer een ander verhaal)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2010, 17:36:24
Wat is daar zo lastig aan dan? Fout is toch fout, einde discussie. Jij staat op straat voor je werk en ik pak een rood stoplicht. Dan ben ík toch een ei?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #9 Gepost op: 22 mei 2010, 17:53:12
Ik was 17 toen ik bij de Politie begon, net van m'n middelbare school af. Ik zag mezelf echt niet binnen een half jaar een bromfietscontrole voor de deur van mn middelbare school doen.

Ha, niets liever. Ik 2 jaar lang dat ding standaard houden en tot 3 keer aan toe op de rollerbank, en als dat opgevoerde brommertuig nooit de sjaak.

Maar goed, da's in de polder. In de stad kan ik me indenken dat zaken net wat anders verlopen dan hier :)