Wonen in je werkgebied als agent?

Auteur Topic: Wonen in je werkgebied als agent?  (gelezen 13180 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 22 mei 2010, 19:18:30
Wat is daar zo lastig aan dan? Fout is toch fout, einde discussie. Jij staat op straat voor je werk en ik pak een rood stoplicht. Dan ben ík toch een ei?

Ja hoor, dat klinkt prachtig maar werkt gewoonweg niet ....
Met luilak je hele auto onder de bende, terwijl de rest van de straat nergens last van heeft ... Briefjes in de brievenbus, telefonisch lastigvallen.
Dan hebben we het over de kleinere vergrijpen.

Bij een collega in de regio is ook tot drie keer toe zijn (prive)auto in de hens gestoken.
Er verkassen nog steeds collega's van regio/werkgebied/bureau omdat ze ervaren dat het simpelweg niet prettig is.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #11 Gepost op: 22 mei 2010, 19:20:18
Wat is daar zo lastig aan dan? Fout is toch fout, einde discussie. Jij staat op straat voor je werk en ik pak een rood stoplicht. Dan ben ík toch een ei?
Wat daar lastig aan is? Vrienden met wie je jaren bent opgetrokken omdat je ze een keer pakt voor het niet bij zich hebben van een rijbewijsje of kentekenbewijs. Maar het gaat mij m eer om het feit dat ik in privétijd geen vaste klaten wil tegen komen. Als ik hier de kroeg binnenkom hoor ik meteen al m'n naam en zachtjes gefluister: "Politie, politie"
Als ik mn uniform uit doe wil ik gewoon klaar zijn en niet in de kroeg 20 vragen over bonnen moeten beantwoorden ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 22 mei 2010, 19:22:01
Niet aanvallend bedoelt, maar waarom kon het vroeger dan wel?  :) ???


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #13 Gepost op: 22 mei 2010, 20:04:44
De andere kant van de medaille....


Ik werk  (10 jaar) al in het gebied waar ik ben opgegroeid. Ik heb er geen problemen mee dat men eventueel zou weten dat ik hier ook woon. Ik heb er (tot nu toe) geen problemen mee gehad en verwacht ze eigenlijk ook niet !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 22 mei 2010, 20:07:46
Niet aanvallend bedoelt, maar waarom kon het vroeger dan wel?  :) ???

Waarom kon de brandweer vroeger nog ongestoort brandjes blussen met oud&nieuw zonder lege champagneflessen om de oren te krijgen?
Waarom dacht men er vroeger niet aan om ambulancepersoneel aan te vallen omdat het te lang geduurd had voor men ter plaatse kwam?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #15 Gepost op: 22 mei 2010, 20:17:28
Wat daar lastig aan is? Vrienden met wie je jaren bent opgetrokken omdat je ze een keer pakt voor het niet bij zich hebben van een rijbewijsje of kentekenbewijs. Maar het gaat mij m eer om het feit dat ik in privétijd geen vaste klaten wil tegen komen. Als ik hier de kroeg binnenkom hoor ik meteen al m'n naam en zachtjes gefluister: "Politie, politie"
Als ik mn uniform uit doe wil ik gewoon klaar zijn en niet in de kroeg 20 vragen over bonnen moeten beantwoorden ;)
Ik heb hier van een lokale sherriff ooit een keer een prent gehad omdat ik mijn gordel niet om had. Bonnetje uitgeschreven, en daarna toch het nieuwe voertuig mooi in het zonnetje op de foto gezet. Dan kan ik er een heel circus van gaan maken, maar ik ben fout, en hij doet normaal zijn werk.

Overigens ben je niet de enige die na werktijd gestoord wordt. Denk eens aan de lokale super, slager of groentenboer als het weer BBQ weer wordt. Belt men gerust om 22.00 nog even bij je aan hoor..

Maar ik snap je punt..  ;)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #16 Gepost op: 22 mei 2010, 21:29:41
maar ik ben fout, en hij doet normaal zijn werk.

Dat is een hele mooie instelling en gelukkig deelt het gros van de mensen dat. Maar ik ben al vaak zat in mijn prive kloffie herkend als ik in een grote stad in mijn regio aan het winkelen was. En dat was niet door de meest plezierige personen (lees drugs etc) die ik met mijn gezinnetje graag tegenkom. Of door bepaalde raddraaiers van bepaalde afkomst.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #17 Gepost op: 22 mei 2010, 23:41:17
Ik ben echt dolblij dat ik niet in mijn werk gebied woonachtig ben. Heb ik wel wat reistijd en filerijden voor over.
Menig collega is al in prive tijd lastig gevallen door de Marokkaanse jeugd uit de wijk. Die weten precies in wat voor een auto de collega's prive rijden en wat de namen zijn van de collega's. Gebeurt regelmatig helaas dat er auto's van collega's beschadigd worden. In je prive tijd wil je die ellende toch allemaal niet er nog bij hebben. Loop je met je vrouw door het winkelcentrum kom je die gasten weer tegen en krijg je de opmerkingen naar je kop. Helaas in 99 van de 100 gevallen zijn ons Marokkaanse jeugd vrienden betrokken bij de incidenten tegen collega's. Hebben schijnbaar andere normen en waarden. Maarja dat is dan voor de wijk waar ik werkzaam ben.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #18 Gepost op: 23 mei 2010, 08:49:39
Laten we vooral proberen deze duscussie niet te richten op 'de Marokkanen' en houd het even op rotjeugd die de heersende normen en waarden wat lager in het vaandel hebben dan gebruikelijk. Komt de kwaliteit van dit forum ook ten goede.

Bovendien, je kan je afvragen of het jeugd is dat uit Marokko vertrokken is om hier het ons onprettig te maken, of dat het een 2e of 3e generatie is, en die door een slecht woningbeleid van de overheid in één buurt komen met nul-komma-nul uitzicht. Ligt het dan aan nature of nurture? Oftewel koppel het niet aan afkomst van land, maar aan sociale afkomst.


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #19 Gepost op: 23 mei 2010, 11:42:05
Laten we vooral proberen deze duscussie niet te richten op 'de Marokkanen' en houd het even op rotjeugd die de heersende normen en waarden wat lager in het vaandel hebben dan gebruikelijk.

ja, steek je kop maar weer in het zand. Kom op Frank, het is toch gewoon een feit dat het meestal jeugd van Marokkaanse afkomst betreft. "De cijfers liegen er niet om In mijn regio is al menige collega ernstig bedreigd en zijn auto vernield (bekrast etc.) Erg fijn als je deze gasten bij de AH (met je vrouw/gezin) weer tegen het lijf komt.

Nee, ik woon zeker niet in de regio waar ik werk.