Brandweer rukt veel uit voor niets, elke twaalf minuten automatisch brandalarm in Nederland

Auteur Topic: Brandweer rukt veel uit voor niets, elke twaalf minuten automatisch brandalarm in Nederland  (gelezen 86040 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
voor een kleinere gemeente als eemnes moet dit toch wel makkelijker aan te pakken zijn????

wij hebben hier een bevelvoerder en die is heel erg makkelijk als we ergens aankomen en iedereen is nog aan het werk of wat dan ook dan zie je zijn lip optrekken en dan is het heel luid:
IEDEREEN ERUIT!!!! en owee diegene die hem dan tegenspreekt.....
Is leuk als je chauffeur bent en het buiten steeds drukker word en aan hem vraagt of er echt iets aan de hand is dat het zo druk word buiten.... zijn antwoord. Het word nog veel drukker.....  ;D ;D En dat terwijl dat de bazen waren van een niet al te klein bedrijf. Naderhand NOOIT meer een oms gehad van dat bedrijf dus het kan wel!!!!!
heb jij wel eens midden in de nacht een bejaardetehuis ontruimt??ik niet......en dat wilde ik graag zo houden.Al die rollators en wapperende nachthemde ;D ;D ;D ;D

reddingssite

• Gast
Prachtige tactiek  ;D ;D ;D

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
nee nog niet gedaan bij een oms waar niets aan de hand is...... maar het lastige is ze horen je niet zonder gehoorapparaat..... ze zien je niet zonder bril .... en je verstaat hun niet zonder hun tanden... ;D ;D

nee ben het met je eens dat dat niet makkelijk gaat maar onze/mijn ervaring is dat bij verzorgingstehuizen en ziekenhuizen e.d. het beter is geregeld dan bij een huis tuin en keuken bedrijf dat zo nodig een instalatie moet hebben en niet weten wat ze er mee moeten doen...... Wanneer je daar aankomt word je gewoon midden in je gezicht uitgelachen... en dan is het maar iedereen eruit en de regen in maar het werkt wel.

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Procedures zijn dat er bij een automatisch alarm meteen een TS ingezet wordt door de AC en er met prio 1 gereden wordt. Onlangs week men hier in Best voor het eerst vanaf. Daar hebben ze zo'n mooi overdekt winkelcentrum dat 's nachts gewoon toegankelijk is (niet afgesloten dmv deuren). Alleen de winkels zelf zijn gesloten. Maar er hangen dus wel handmelders en dat weet de rondhangende jeugd ook.... Je voelt de bui wel hangen dus. Nu hadden ze laatst drie keer binnen zes uur automatisch alarm 's avonds en 's nachts, van hetzelfde adres! Voordat er de derde keer wéér een TS ingezet werd heeft de AC eerst maar even contact gezocht met de dienstdoende OVD. Opmerkelijke beslissing, wel begrijpelijk.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

ikke

• Gast
Vergeet de tosti's niet en het douche ;D
je vergeet de afbakbroodjes  ;D ;D

maar ff ontopic, bij ons in de gemeente is het denk ik ook enorm toegenomen als ik de verhalen van mijn broertje moet geloven; probleem: de instalaties van de nieuwe school.. al die kleine mavo bruggertjes die denken leuk te zijn door ieder tussenuur of/en pauze het glaasjes in te drukken  :-\  alleen doen ze geen moeite meer om er nieuwe glaasjes in te zetten  :-X

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
is en blijft altijd een probleem die jeugd. of ze nu rondhangen op een winkelcentrum of in een school het is toch "stoer"om dat te doen.

Ik kan me wel iets voorstellen van ac om na zoveel meldigen binnen een bepaalde tijd dat er overlegd word met B of OVD.

Gast48368

• Gast
Of proberen de brandmeldinstallatie op je eigen houtje als medewerker uit proberen te krijgen> vraagt zich af waarom ut niet wil lukken>nouwwww......ehhhhh....omdat t daar gewoon echt in de brand staat ??? ;D

Je loopt als groot bedrijf dus ook het gevaar dat het te "gewoon" wordt, en dus "automatisch" dat ding wil resetten,zonder te checken> Ze gaan denken,t zal toch wel weer niets zijn.........en O ooo, de brandweer komt anders>snel uit dat ding........de meest gekke dingen maak je mee.... :-\

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Procedures zijn dat er bij een automatisch alarm meteen een TS ingezet wordt door de AC en er met prio 1 gereden wordt. Onlangs week men hier in Best voor het eerst vanaf. Daar hebben ze zo'n mooi overdekt winkelcentrum dat 's nachts gewoon toegankelijk is (niet afgesloten dmv deuren). Alleen de winkels zelf zijn gesloten. Maar er hangen dus wel handmelders en dat weet de rondhangende jeugd ook.... Je voelt de bui wel hangen dus. Nu hadden ze laatst drie keer binnen zes uur automatisch alarm 's avonds en 's nachts, van hetzelfde adres! Voordat er de derde keer wéér een TS ingezet werd heeft de AC eerst maar even contact gezocht met de dienstdoende OVD. Opmerkelijke beslissing, wel begrijpelijk.
waarom opmerkelijk,als je 3x naar hetzelfde adres gaat,alle 3 voor jan Doedel?Laat dan de dienstdoende OVD maar kijken,weer voor niets een complete TAS er naar toe sturen is echt onzin >:(.Die kan op hetzelfde moment wel ergens anders dringender nodig zijn

Blik

• Gast
En zo heel af en toe heb je een daadwerkelijke , zoals afgelopen donderdag bij ons...... ;)

brandweer

• Gast
of niet afmelden en zeggen dat je denkt dat bij een loos alarm de brandweer toch niet komt (terwijl niemand de melding heeft afgemeld) , maar ondertussen het alarm nog steeds staat te rammelen.

Maar het meest verbaas ik me nog steeds over het feit, of is het schamen, dat je bij een winkelcentrum een oms krijgt, het ontruimingsalarm volop loeit en dan met een complete ploeg met ademlucht omgehangen binnen komt terwijl iedereen gewoon door blijft winkelen 8)

SUKKELS!!! zijn jullie!!
Ga dan ontruimen !! Dan garandeer ik je dat dit niet meer voorkomt!!

Ghostrider