Brandweer rukt veel uit voor niets, elke twaalf minuten automatisch brandalarm in Nederland

Auteur Topic: Brandweer rukt veel uit voor niets, elke twaalf minuten automatisch brandalarm in Nederland  (gelezen 85728 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Firechief010

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Allle doormeldingen afsluiten die niet volgens het Gebruiksbesluit verplicht zijn eraf laten halen, vind ik een goed idee.

Duidelijk regelement opstellen met doormeldingen via een PAC, dat niet zomaar de brandweer gealarmeerd mag worden.
bv een tijdstermijn van een half uur, anders boete of iets dergelijks.


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Sterker nog we moeten verder gaan. De doormeldingan van gebouwen waar mensen zelfredzaam zijn (zoals hotels) er gewoon af halen. Dat schiet pas op.

Allle doormeldingen afsluiten die niet volgens het Gebruiksbesluit verplicht zijn eraf laten halen, vind ik een goed idee.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Allle doormeldingen afsluiten die niet volgens het Gebruiksbesluit verplicht zijn eraf laten halen, vind ik een goed idee.

Duidelijk regelement opstellen met doormeldingen via een PAC, dat niet zomaar de brandweer gealarmeerd mag worden.
bv een tijdstermijn van een half uur, anders boete of iets dergelijks.

Hoe moet ik die tijdstermijn zien? Als vertraging in de doormelding?


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Wat er ook gebeurt ... het is voornamelijk belangrijk dat de regels LANDELIJK het zelfde gaan worden.

Nu kan het nog zo zijn dat bij een OMS melding aan de ene kant van een gemeentegrens een verificatietijd van 10 minuten is voordat de melding doorgaat naar een RAC, terwijl aan de andere kant van die gemeentegrens de betreffende burgermeester heeft bepaald dat de melding direct en zonder uitstel naar het RAC gaat.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Dat is soms maatwerk wat een preventist toepast. Okee en vaak is het ook willekeur. Gelukkig gaat de regio Hollands-Midden er wat aan doen: Alle vrijwillige OMSen er af en PAC alleen doormelden als er echt brand is. En dan nog via een gecertificeerde installatie én PAC.

Wat er ook gebeurt ... het is voornamelijk belangrijk dat de regels LANDELIJK het zelfde gaan worden.

Nu kan het nog zo zijn dat bij een OMS melding aan de ene kant van een gemeentegrens een verificatietijd van 10 minuten is voordat de melding doorgaat naar een RAC, terwijl aan de andere kant van die gemeentegrens de betreffende burgermeester heeft bepaald dat de melding direct en zonder uitstel naar het RAC gaat.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Firechief010

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Hoe moet ik die tijdstermijn zien? Als vertraging in de doormelding?

Nee, nu gebeurt het te vaak dat een melding binnenkomt bij een P.A.C. en te snel doorgestuurd wordt naar de R.A.C.
Dit gebeurt volgens mij als de medewerker die moet gaan controleren te ver weg is van de locatie of bezig is.

Mocht er een melding binnenkomen via een P.A.C., binnen een half uur actie ondernemen door hun en daarna pas de brandweer melden.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Ik vermoed dat het aantal grote incidenten en daarmee brandschade weer explosief toe zal nemen. Ook die smeulende prullenbak die door de brandweer wordt ontdekt wordt vanzelf groot ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Ik vermoed dat het aantal grote incidenten en daarmee brandschade weer explosief toe zal nemen. Ook die smeulende prullenbak die door de brandweer wordt ontdekt wordt vanzelf groot ;)

Hoor ik daar hogere kosten voor het repressieve gedeelte van de brandweer....  ::) ::) ;D ;)


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Welnee, de eerste onderzoeken naar de cijfer, de keiharde cijfers, hebben aangetoond dat de brandweer bijna nooit blus ook als zijn ze voor een terechte alarmering gaan rijden. En dan nog, de OMS is er 99 van de 100 keer niet om de blussen maar om te redden. Maar wat blijkt? Ook redden hoeft de brandweer amper.

Het voorkomen van een grote brand is de taak van de eigenaar/gebruiker en is op de lossen met preventie zoals sprinker en compartimentering.

Het redden is in eerste instantie ook de taak van de gebruiker en dat is goed op te lossen met een intern alarm.

Hoor ik daar hogere kosten voor het repressieve gedeelte van de brandweer....  ::) ::) ;D ;)

Ik vermoed dat het aantal grote incidenten en daarmee brandschade weer explosief toe zal nemen. Ook die smeulende prullenbak die door de brandweer wordt ontdekt wordt vanzelf groot ;)
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Welnee, de eerste onderzoeken naar de cijfer, de keiharde cijfers, hebben aangetoond dat de brandweer bijna nooit blus ook als zijn ze voor een terechte alarmering gaan rijden. En dan nog, de OMS is er 99 van de 100 keer niet om de blussen maar om te redden. Maar wat blijkt? Ook redden hoeft de brandweer amper.

Het voorkomen van een grote brand is de taak van de eigenaar/gebruiker en is op de lossen met preventie zoals sprinker en compartimentering.

Het redden is in eerste instantie ook de taak van de gebruiker en dat is goed op te lossen met een intern alarm.


en waarom staan er dan altijd zoveel brandweerwagens rond een brandend pand?